تحلیل بازار بورس | روزنه امید با گزارشات شش ماهه؟

تحلیل بازار بورس | روزنه امید با گزارشات شش ماهه؟

امروز شاخص بورس با رشد بیش از 6000 هزار واحدی به کار خود پایان داد. بعد از چندین روز که بازار با فشار فروش سنگینی روبرو بود، امروز معاملات از وضعیت بهتری برخوردار بود و بعد از چندین روز قرمز پوشی، بازار با صف های خرید زیادی کار خود را شروع کرد. اما بعد از مدتی همچنان هیجانات سراغ معامله گران آمد و بسیاری از صفوف خرید عرضه شد و حتی برخی از نمادها که با صف خرید کار خود را شروع کرده بودند تا صف فروش هم پایین آمدند.

همانطور که در روز یکشنبه توصیه هایی را خدمت شما ارائه دادیم، همچنان تاکید می کنیم از هیجان در خرید و فروش پرهیز کنید. امروز ما شاهد بودیم، سهمی در کمتر از یک ساعت، از صف خرید تا صف فروش نوسان کرد و در انتهای بازار مجدد صف خرید شد. این اتفاقات دلیلی به جز غلبه هیجان بر معامله گران ندارد. لذا سعی کنید تسلط خود بر فکر و تصمیمتان را افزایش دهید.

در مورد اینکه چطور بتوانید بر هیجان خود غلبه کنید در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد. ولی فعلا بر اساس آنچه که گفته شد سعی کنید نسبت به ارزنده بودن سهامتان اطمینان حاصل کنید. در شرایط فعلی، اولین عامل در ارزندگی، می تواند ناشی از سودآوری شرکت باشد. در حال حاضر گزارشات شش ماهه شرکت های مختلف در حال انتشار است و برخی از شرکت ها عملکرد بسیار خوبی داشته اند. اگر سهم شما، در این گروه قرار دارد، نسبت به نگهداری آن تردید نکنید.

این موضوع را اضافه کنیم که نباید توقع داشته باشید، سهمتان – با وجود ارزندگی – هر روز با افزایش قیمت مواجه باشد. نوسان قیمت، ذات هر بازاری است و بورس نیز از این اصل مستثنی نیست. در روزهای آینده بیشتر در مورد این مسائل گفتگو خواهیم کرد.

نکته دیگری که برخی معامله گران امروز بیان می کردند، پشیمانی از فروش سهمشان در روزهای گذشته است در حالی که امروز همان سهم به صف خرید رسیده است. در ابتدا مد نظر داشته باشید، که بازار همواره با نوسانات مثبت و منفی همراه است، لذا با محدود کردن خودتان به یک روز و یک معامله فقط موجب رنجش خود خواهید شد. ضمن اینکه ممکن است سهم شما ارزندگی لازم برای نگهداری را نداشته است و در نتیجه اتفاقا شما اقدام درستی انجام داده اید. پس تا هنگامی که آگاهی کافی نسبت به سهمتان پیدا نکرده اید، نمی توانید عملکردتان را قضاوت کنید. نکته دوم اینکه بازار سرمایه همواره فرصت های کسب سود را به شما خواهد داد، پس اگر قصد دارید در بازار باقی بمانید، هنوز بازی به پایان نرسیده است به شرط اینکه قواعد بازی را بیاموزید و در عمل رعایت کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران