رتبه‌بندیِ بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری(بهمن 1401)

رتبه‌بندیِ بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری(بهمن 1401)

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک آسمان یکم(سهامی)، آوای فردای زاگرس(درآمدثابت) و مشترک گنجینه مهر(مختلط) بر اساس آخرین گزارش سامانه هوشمند رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سیگنال، منتهی به 30 بهمن1401، در لیست بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفتند.

از میان گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دلیل عدم نیاز به صرف زمان و هزینه برای آموزش، ساده بودن فرایند سرمایه‌گذاری و نقدشوندگی بالا، مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها و به دنبال آن کسب بازدهی مناسب در برابر ریسکِ سرمایه‌گذاری، یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در ایران به شمار می‌روند. اما وقتی به بحث سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها می‌رسیم، چالش اصلی، انتخاب بهترین صندوق برای سرمایه‌گذاریست.

چرا بازدهی نمی‌تواند معیاری لازم و کافی برای انتخاب صندوق ‌سرمایه‌گذاری مناسب باشد؟

تحلیل‌گران معیارهای مختلفی برای انتخاب یک صندوق مناسب درنظر می‌گیرند که هر کدام به تنهایی، نمی‌تواند معیار مناسب، درست و کاملی برای خرید یک صندوق در نظرگرفته شود، بلکه می‌بایست همه معیارها را باهم در نظر گرفت.

به عنوان مثال بازدهیِ سرمایه‌گذاری از اولین معیارهایی‌ست که توجه فرد سرمایه‌گذار را به خود جلب می‌کند، چرا که یک سرمایه‌گذار همواره به دنبال کسب بازدهی بیشتر و افزایش ارزش پولی‌ست که سرمایه‌گذاری کرده اما این معیار به تنهایی نمی‌تواند وزنه سنگین، کافی و مناسبی برای سنجش وضعیت عملکرد و انتخاب یک صندوق مناسب باشد.

به همین دلیل سامانه هوشمند رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری طراحی و پیاده سازی شد. سامانه‌ای که سرمایه‌گذاران به‌وسیله آن بتوانند راحت‌تر و با اطمینان بیشتری صندوق مناسب جهت سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند. این سامانه بر اساس وزن‌دهی به مهمترین معیارهای عملکردیِ صندوق‌های سرمایه‌گذاری(بازدهی، ریسک و نوسانات قیمت صندوق، نقدشوندگی، اعتبار مدیر صندوق و …) وبر اساس یک مدل انحصاری، طراحی و پیاده‌سازی شده است. گزارشات ماهانه رتبه‌بندی بهترین صندوق‌ها، در سه گروه اصلی درآمدثابت، مختلط و سهامی و به تفکیک روش سرمایه‌گذاری(صدور-ابطال و قابل‌معامله)  به صورت ماهانه در اختیار کاربران و سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی(بهمن 1401)

رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی(ETF)
رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی(ETF)
رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی(صدور-ابطال)

رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت(بهمن 1401)

رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت(ETF)
رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت(ETF)
 رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت(صدور-ابطال)
رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت(صدور-ابطال)

رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط(بهمن 1401)

رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط

باتوجه به تعداد کم صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط، صندوق‌های برتر از میان همه انواع(صدور-ابطال و قابل‌معامله) انتخاب و معرفی شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *