رتبه‌بندیِ بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری(دی‌ماه 1401)

رتبه‌بندیِ بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری(دی‌ماه 1401)

صندوق‌های سرمایه‌گذاری “فیروزه موفقیت(سهامی)“، “افرا نماد پایدار(درآمدثابت)” و “مشترک سپهرآتی(مختلط)” بر اساس گزارش سامانه هوشمند رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سیگنال، در لیست بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفتند.

همانطوری که که در مقاله‌های گذشته گفته شد، گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد که هرکدام شرایط و پیچیدگی‌های خاص خود را به همراه دارد. در این میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دلیل مزایایی مثل عدم نیاز به صرف زمان و هزینه آموزش، ساده بودنِ فرایند سرمایه‌گذاری و نقدشوندگی بالا، همیشه یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند.

اما چالش اصلی کاربران، انتخاب بهترین صندوق برای سرمایه‌گذاری‌ست. بر اساس آخرین اطلاعات تا 30 دی 1401، تعداد صندوق‌های درآمدثابتِ فعال در بازار سرمایه کشور 120 عدد است که ازین تعداد 39 عدد از نوع قابل‌معامله در بورس(ETF) و تعداد 81 صندوق درآمدثابت به شیوه صدور-ابطال فعالیت می‌کنند. همچنین درحال حاضر به تعداد 102 صندوق‌های سرمایه گذاری سهامی در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند که ازین بین 42 صندوق به شیوه ETF و 60 صندوق به صورت صدور-ابطال معامله می‌شوند. این عدد برای صندوق‌های مختلط 23 عدد است که 4 صندوقِ مختلط به شیوه ETF معامله می‌شوند.

چرا بازدهی نمی‌تواند معیاری کافی برای انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری باشد؟

معیارهای مختلفی برای انتخاب یک صندوق مناسب درنظر گرفته می‌شود که هر کدام به تنهایی، نمی‌تواند معیار مناسب، درست و کاملی برای خرید یک صندوق در نظرگرفته شود، بلکه می‌بایست همه معیارها را باهم در نظر گرفت. به عنوان مثال بازدهیِ سرمایه‌گذاری از اولین معیارهایی‌ست که توجه فرد سرمایه‌گذار را به خود جلب می‌کند، چرا که یک سرمایه‌گذار همواره به دنبال کسب بازدهی بیشتر و افزایش ارزش پولی‌ست که سرمایه‌گذاری کرده اما این معیار به تنهایی نمی‌تواند وزنه سنگینی برای انتخاب یک صندوق مناسب باشد.

همانطوری که در یک پست اینتاگرامی با عنوان “بررسی بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در 2 دوره‌یِ صعود و نزول بازار” منتشر شد، بررسی‌ها نشان می‌دهد الزاما بازدهی بیشتر در روندهای صعودی، نمی‌تواند معیار خوب و کاملی برای انتخاب صندوق مناسب باشد، چرا که نتایج اینطور می‌گوید: صندوق‌هایی که در روندهای صعودی، بیشترین بازدهی را کسب می‌کنند، در روندهای نزولی بازار، ریزش‌های شدید حتی بیشتر از ریزش شاخص‌کل را شاهد بوده‌اند.

به همین دلیل سامانه هوشمند رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری طراحی و پیاده سازی شد. سامانه‌ای که افراد به‌وسیله آن بتوانند راحت‌تر و با اطمینان بیشتری صندوق مناسب جهت سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند. این سامانه بر اساس وزن‌دهی به مهمترین معیارهای عملکردیِ صندوق‌های سرمایه‌گذاری(بازدهی، ریسک و نوسانات قیمت صندوق، نقدشوندگی، اعتبار مدیر صندوق و…) و بر اساس یک مدل انحصاری طراحی و پیاده‌سازی شده است. گزارشات ماهانه رتبه‌بندی بهترین صندوق‌ها، در سه گروه اصلی درآمدثابت، مختلط و سهامی به صورت ماهانه در اختیار کاربران و سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی(دی‌ماه 1401)

رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی(ETF)
رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی(ETF)
 رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی(صدور-ابطال)
رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی(صدور-ابطال)

رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت(دی‌ماه 1401)

  رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت(صدور-ابطال)
رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت(صدور-ابطال)
رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت(ETF)
رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت(ETF)

رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط(دی‌ماه 1401)

    رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط
رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط

باتوجه به تعداد کم صندوق‌های مختلط(ETF)، 5صندوق برتر از میان همه صندوق‌ها(چه صدور-ابطال و چه ETF)، انتخاب شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام خسته نباشید
    نمیدونم چرا بازدهی صندوق ها رو بروز نمی کنید؟!
    سایت و اپلیکیشن سیگنال واقعا خوب و کاربردی بودن ولی الان نمیدونم چه بلایی داره سرش میاد!!!