رادیو سیگنال | بورس، منتظرِ نتیجه انتخابات | پنجشنبه 27 خرداد

رادیو سیگنال | بورس، منتظرِ نتیجه انتخابات | پنجشنبه 27 خرداد

در این هفته بازار بورس با فشار فروش کمتری نسبت به هفته گذشته رو به رو شد. بازار بعد فشار عرضه ها در روزهای شنبه و یکشنبه، روز دوشنبه وضعیت بهتری داشت، رقم خروج پول حقیقی به 130 میلیارد تومان در روز دوشنبه رسید و از فروش هیجانی کاسته شده بود تا دیروز سه شنبه که بازار در ابتدا با تقاضا شروع شد، شاخص حدود 5 هزار واحد رشد کرد و تقریبا از نیمه بازار به بعد شاهد هیجان خروج نقدینگی در بازار بودیم و شاخص همانقدر که بالا رفت، برگشت و در نهایت با 40 واحد کاهش در 1150 هزار واحد ایستاد. دیروز سه شنبه رقم خروج پول حقیقی ها نسبت به روز قبل متاسفانه 450 میلیارد تومان افزایش داشت و به رقم 580 میلیارد تومان رسید. بازار دیروز در شرایطی تموم شد که 80 درصد بازار در دامنه منفی قیمت ها معامله شد و حدود 50 درصد بازار در صف فروش بود. موردی ک نشان میدهد شرکت های کوچک وضعیت نامتعادل و ناامید کننده ای دارند. درواقع شاخص هموزن به کمترین مقدار خود از آبان سال 99 رسیده که نشان میدهد بازار هنوز به ثبات نرسیده و بهتراست تا مشخص شدن نتیجه انتخابات هیجان را کنار گذاشت و محتاطانه رفتار کرد.

رادیو سیگنال در شنوتو و کست‌باکس با آخرین و مهمترین تحولات بازار سرمایه میزبان شماست

اما دیروز چهارشنبه 26 خرداد ماه، در پایان اخرین روز معاملاتی قبل از انتخابات، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در یک روز پر نوسان با 0.21 درصد کاهش به عدد 1147 هزار واحد رسید. اما شاخص کل هموزن می گوید نمادهای کوچک بازار دیروز هم شرایط سختی رو داشتند. چرا که شاخص کل همانطور که گفته شد 0.21 درصد کاهش داشت اما شاخص کل هموزن 0.75 درصد. نکته مثبت این که روند افزایش ارزش صف های خرید، دیروز هم ادامه داشت و با 16 درصد افزایش نسبت به روز سه شنبه به 350 میلیارد تومان رسید. دیروز حدود 248 میلیارد نقدینگی حقیقی ها از بازار خارج شد که خوشبختانه نسبت به روز سه شنبه 57 درصد کاهش داشت.مجموعا کاهش خروج نقدینگی حقیقیها و افزایش تقاضا در بازار نشانه های خوب و مثبتی به حساب می‌آیند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران