رادیو سیگنال | ریزشِ بورس تا کِی ادامه دارد؟ | دوشنبه 20 دِی

رادیو سیگنال | ریزشِ بورس تا کِی ادامه دارد؟ | دوشنبه 20 دِی

شرایط فعلی بورس نشان می‌دهد نیروزهای نزولی‌کننده بازار خیلی قوی‌تر از نیروزهای صعودی‌ست. در روزهای اخیر امیدواری به توافق در مذاکرات وین بیشتر شده و این موضوع کاهش قیمت دلار در بازار آزاد را به دنبال داشته است.

برخی از تحلیل‌گران روند کاهشی قیمت دلار که از چهارشنبه هفته گذشته شروع شد را دلیل ریزش قیمت‌ها و معاملات بد شرکت‌های کامودیتی محور و صادراتی می‌دانند. اما به نظر من این دلیل درستی نیست!

همانطوری که بارها گفتم روند نزولی یا صعودی قیمت دلاردر میان‌مدت بر بورس تاثیرگذار است نه کوتاه‌مدت و از طرف دیگر این نرخ دلارِ سامانه نیما‌ست که برای شرکت‌های بورسی مهم و تاثیرگذار است نه نرخ دلار آزاد.

با بررسی نقشه‌بازار می‌بینیم که اکثر نمادها در دامنه منفی قیمتی معامله می‌شوند اما فاقد صف فروش هستند، این یعنی سهام در بورس ارزنده است و قیمت‌ها کشش پایین آمدن را ندارند اما از طرف دیگر خریدار هم علی‌رغم جذابیت قیمت انگیزه خرید ندارد چرا که فکر می‌کند فرصت خرید در قیمت‌های پایین‌تر وجود دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • این درست نیست که فکر میکنید سهامدار در پی فرصت خرید در قیمت های پایین است.بلکه همچنان ای بازار دستوری و حقوقی ها من وامثال من سهامدار را ترساندن که جرات خرید نداریم چگونه مثال میزنم سهام انفورمااتیک الان ۹۰ درصد بهم ضررداده من انفورماتیک را درقیمت ۴ هزارتومان خریدم قیمت اومد ۳۲۰۰ میانگین کم کروم رفت مجمع اومد ۷۰۰ تومن بازم خرید زدم رفت مجمع اومد ۶۰۰ تومن صبر کردم اومد ۵۰۰ تومن خرید کردم اومد ۴۹۰ تومن بازم خرید کردم الن ۳۰ تومنه هرچقدر پایین تر میخرم بیشتر ضررمیکنم همچنان هم حقوقیش فروشنده ست