رادیو سیگنال | تحلیل و بررسیِ روند معاملاتِ بورس در آخرین هفته مردادماه

رادیو سیگنال | تحلیل و بررسیِ روند معاملاتِ بورس در آخرین هفته مردادماه

یکشنبه 24 مرداد اکثر گروههای بازار مثل شیمایی، پالایشی و سیمانی با افزایش تقاضا شروع به کار کردند و این تقاضا تا انتهای بازار ادامه داشت و در نهایت حدود 23 درصد بازار صف خرید شد. ارزش کل صف های خرید در روز یکشنبه 24 ام 1330 میلیارد تومن بود که بالاترین مقدار خودش در چند روز گذشته هست و همچنان نشانه برتری تقاضا نسبت به عرضه در بازار بورس است.
در معاملات یکشنبه، اخرین روز معالاتی بورس در این هفته، گروه فراورده های نفتی وضعیت خیلی خوبی داشتند و همین هم باعثِ رشد 5.5 درصدی صندوق پالایش شد. محصولات شیمیایی هم از گروه¬های مثبت بازار بود. فلزات اساسی و خودرو هم معاملات بدی نداشتند و عموما در دامنه مثبت قیمت معامله میشدند و درگروه دارویی هم برکت تنها لکه بزرگ قرمز نقشه بود. در پایان معاملات روز یکشنبه 24 مرداد ماه شاخص¬کل 19 هزار واحد رشد کرد و به عدد 1499923 واحد رسید، تا فقط 77 واحد با سطح روانی 1500 هزار واحد فاصله داشته باشد.

رادیو سیگنال در شنوتو و کست‌باکس با آخرین و مهمترین تحولات بازار سرمایه میزبان شماست.

شاخص هم وزن هم رشد 1.33 صدم درصدی را ثبت کرد تا نشان دهد کلیت بازار در این رشد همراه بود. اما نکته دیگه در معاملات یکشنبه 24 ام ادامه روند خروج پول حقیقی بود. این روند از 16 مرداد شروع شد و تو این 7 روز کاری حدود هزارمیلیارد تومان پول سهامدارن حقیقی، متاسفانه از بازار خارج شد.
اما خروج پول سهامدارن حقیقی در کنار رشد شاخص آیا طبیعی هست؟ و یا چه توجیحی میتواند داشته باشد؟!

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

درواقع بازار بورس با ریزش سنگینی که از مرداد 99 تا حدود سه ماه گذشته داشت، باعث به وجود اومدن جو عدم اطمینان، ترس، هیجان و ابهامات زیادی حتی در بین فعالان قدیمی بازار شد. همین امر، مهم ترین عاملی هست که باعث شده فعالین بازار تغییر رفتار دهند و درواقع افق سودآوری سهامداران کاهش پیدا کند و به حدود 10 تا 30 درصد برسد. خب این افق سودآوری یعنی چی؟ یعنی درواقع آن میزان سودی که من حاضرم با بدست اوردن آن، سهامم را نقد کنم که بسته به میزان ریسک پذیری هر فرد متفاوت هست. بخاطر همین تغییر رفتار سهامدارا که ناشی از ترس و عدم اطمینان هست، طبیعیه که در حال حاضر، خالص خرید حقیقی ها نتواند به صورت پایدار خودش رو با روند صعودی بورس وقف دهد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران