تاثیر نرخ جدید تسعیر ارز روی بورس | دیلی سیگنال 12 اردیبهشت

بورس امروز هم کار خود را در مدار منفی معاملات آغاز کرد و باز هم اغلب نمادها در محدوده قرمز رنگ تابلوی بورس ایستادند. نتیجه این صف‌نشینی برای فروش سهام هم افت بیش از 13 هزار واحدی شاخص کل (معادل 1.14 درصد) و عقب‌نشینی 0.28 درصدی شاخص هم‌وزن بود.

مهم‌ترین خبری که بورس امروز را تحت تاثیر قرار داده تغییر نرخ تسعیر ارز بانک ها توسط بانک مرکزی بود. شب گذشته بانک مرکزی نرخ تسعیر را ۱۵.۹ هزار تومان تعیین کرد که هر چند همچنان اختلاف زیادی با قیمت دلار در بازار آزاد دارد اما می‌تواند باعث شود بانک‌ها سود بالایی از محل به‌روزرسانی دارایی‌های ارزی خود کشف کنند. اتفاقی که می‌تواند باعث موج افزایش سرمایه‌ای دیگری در نمادهای بانکی شود.

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

به نظر می‌رسد این خبر هم برای برخی از بورس‌بازان مهم بوده است. اما در سمت مقابل فروشندگانی هم قرار دارند که به‌صورت آبشاری تمام تقاضاها را سرکوب می کنند.

در همین راستا می‌توان خاطر نشان کرد که بانکی‌ها با اختلاف پرمعامله‌ترین صنعت بازار بودند اما فقط وبملت و وپاسار توانسته‌اند سبزپوش شوند.

با وجود افت جدی ارزش معاملات شاهد صف‌نشینی گسترده حقیقی‌ها برای فروش سهام بودیم. به ‌طوری که خروج پول حقیقی به 380 میلیارد تومان رسید. در بازار امروز حقیقی‌ها مشارکت بسیار پایینی در معاملات سهام داشتند و عملا می‌توان گفت تنها نظاره‌گر بازار شدند.

در برنامه ی امروز دیلی سیگنال به همراه آقای دکتر فرهنگ صحابی دکتری مهندسی مالی و مدیریت ریسک و مدیر گروه مالی کیما به بررسی تاثیرات 10 مصوبه ی اخیر حمایتی از بازار سرمایه پرداختیم که ایشان 4 مورد از آنها را بسیار مثبت و خوب ارزیابی کردند.

همچنین در خصوص مهندسی مالی یک خانواده ی ایرانی که در شرایط کنونی قصد سرمایه گذاری را دارند توضیحاتی را فرمودند و یادآور شدند که یکی از نکات مهم برای موفقیت در بازار های مالی ، صبوری در معامله گری و سرمایه گذاری است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *