پایان سبز بازار در آستانه شروع مذاکرات برجامی | دیلی سیگنال 4 خرداد

بورس تهران امروز در اوج ناامیدی به واسطه ی روزهای گذشته ، کار خود را مثبت به پایان رساند. شاخص کل بعد از دست دادن حمایت 1.150 میلیون با ریزش زیاد به سرعت به سمت حمایت 1.050 میلیون درحال حرکت بود، که امروز برخلاف انتظار شاخص توانست در مدار سبز شروع به کار کند. با توجه به وضعیت بازار و حمایت‌هایی که اثری بر روی تابلو معاملات نداشته اند حفظ حمایت تکنیکالی ذکر شده بسیار بعید به نظر می‌رسید.

بورس 9 ماه تمام در یک روند نزولی در حال حرکت است و کاهش در حدود 50 درصدی بنا بر مدت زمان اشاره شده چیز عجیبی نیست. نکته مهم این است که اگر این بازار قادر به تامین نقدشوندگی سهم‌ها بود، قطعا شاخص فوق خیلی وقت قبل این عدد را لمس کرده و مدتها قبل نه تنها اصلاح شاخص به پایان رسیده بود بلکه شاید شاهد روند تازه ای در آن بودیم. اما با سیاست‌های اشتباه تنها کاری که تا کنون انجام شده نوسان گیری حقوقی‌ها، ناامیدی سهامداران حقیقی،ایجاد صف‌های سنگین فروش، بازگشایی با ریزش‌های سنگین و بدون خریدار بوده است. حتی راه حل دامنه نوسان متقارن و نامتقارن هم تاثیری بر روند بازار نداشته است. 

روند روزانه و رصد لحظه‌ای بازار سرمایه را می‌توانید از کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال پی‌گیری نمائید.

بازگشایی‌های ریزشی چند روز اخیر و تایید آنها به وسیله سازمان بورس شاید سیاستی در جهت تسریع روند نقد شوندگی سهم‌ها باشد. اما نکته مهمتر نشان دهنده ناامیدی سهامداران و فروش دارایی خود بعد از این میزان ریزش است. به طور مشخص، سرمایه‌گذاران خسته از روند تکراری چند ماه اخیر، عطا را به لقا بخشیده اند.

اما خبر خوبی که می‌تواند بر روند معاملات امروز تاثیر مثبتی داشته باشد شروع مجدد مذاکرات برجامی در وین است. نتیجه مذاکرات تاثیر مهمی بر روند سود‌سازی شرکت‌ها خواهد داشت. تجربیات گذشته حاکی از واکنش بازار بعد از امضای نهایی برجام است، باید دید این بار بازار چگونه واکنش نشان خواهد داد.
بر اساس خبرها، آزاد سازی صادرات شرکت‌های فولادی، قیمت‌گذاری خودرو و سیمان در دستور کار قرار دارد. این خبر خوبی برای گروه های فوق است و باید دید که تا چه حد می‌تواند محرکی برای سرمایه‌گذاران باشد. در گروه سیمانی تحرکاتی بنا بر خبر منتشر شده در روزهای گذشته در هفته جاری دیده شد. باید دید که این گروه تا چه زمانی می‌توانند راه خود را از بازار جدا کنند. 

در برنامه ی امروز به همراه آقای برزو حق شناس، مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی اتفاقات اخیر بازار پرداختیم. ایشان ضمن اشاره به مشکل اصلی این روزهای بازار یعنی عدم اعتماد سرمایه گذاران به بورس ، آینده ی بازار و سهم های مختلف را با توجه به ریزش های شدیدی که تجربه کردند ، مثبت ارزیابی نمودند.

کاهش تورم ماهانه در اردیبهشت ماه 

مرکز آمار ایران آخرین آمار مربوط به تورم را منتشر نمود؛ مطابق آن، تورم روند متفاوتی را به نسبت ماه‌های گذشته طی کرده است.
از این‌رو، در برنامه‌ی تحلیلی امروز به همراه رسول خدادوست ، کارشناس و پژوهشگر اقتصادی، به موضوع مذکور پرداخته شد. در همین‌رابطه، ابتدا تصویر کلان از تورم و روند آن ارائه گردید و در ادامه به جزئیات تورم در اردیبهشت‌ماه به تفکیک گروه‌های کالایی مختلف پرداخته شد.
همچنین، میزان اثرپذیری خانوارهای با درآمد مختلف از تورم اردیبهشت‌ماه بحث شد و در نهایت به نحوه‌ توزیع تورم میان خانوارهای شهری و روستایی پرداخته شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *