درجا زدن بازار علارغم گزارشات امیدوارکننده بهار و تابستان | دیلی سیگنال

بورس در روز دوشنبه کار خود را نزولی آغاز کرد. به طوری که طی ۴۰ دقیقه نخست معاملات شاخص کل افت حدودا ۶ هزار واحدی را تجربه کرد. اما با بازگشایی بازار ارز و عدم تداوم ریزش قیمت دلار موجی از خرید در بازار ایجاد شد و در نهایت شاخص کل توانست طی یک رفتار رفت و برگشتی رشد خفیف ۸۰۰ واحدی (معادل ۰.۱ درصد) را تجربه کند.

ارزش معاملات خرد تغییر محسوسی نداشت و به ۵۳۳۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فلزات و شیمیایی‌ها و در بین نمادها آریان و پالایشی یکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها دیروز خروج پول ۷۲۰ میلیارد تومانی را ثبت کردند. آن‌ها در حالی در هیچ صنعت خاصی به طور جدی خریدار نبودند که بیشترین خالص خرید را در نمادهای کروی و شاراک داشتند. حقوقی‌ها بیشترین خالص خرید را در صنایع پالایشی و سرمایه‌گذاری‌ها و نمادهای آریان و شبندر داشتند.

در پایان بازار ۶۵ درصد نمادها در مدار منفی معاملات بودند که از این میان ۱۹ واحد درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند. ۸ درصد نمادها هم با صف خریدهایی به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان همراه بودند.

در این برنامه همراه با آقای نیما میرزایی، مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه در مورد دلایل روند فرسایشی بازار گفتگو نمودیم. ایشان ضمن اشاره به تاثیر شدید نرخ ارز بر روی بازار سرمایه توصیه هایی را برای فعالین بازار داشتند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *