موج جدید حضور حقیقی‌ها در بورس | دیلی سیگنال 18 خرداد

در سال 1400 این اولین موج صعودی است که تا چند روز ادامه داشته و شاخص هم‌وزن نیز با آن همراه شده است. در روزهای گذشته مناظره نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری برگزار شد که هر چند هیچ کدام درباره بازار سرمایه و برنامه‌هایشان راجع به این موضوع، صحبت مشخصی نداشتند اما به‌نظر می‌رسد روند جدید بازار تحت تاثیر انتخابات و برنامه‌های اقتصادی عموما تورم‌زای آن‌ها به‌وجود آمده است. 

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

محرکان بازار امروز 

خبر مهم بعدی که باعث تحرک سرمایه‌ها به سمت بازار سهام خواهد شد. کاهش نرخ بهره بین بانکی به 18.5 درصد است که این در آینده می‌تواند بر نرخ بهره سپرده بانکی، به عنوان یکی از جدی‌ترین رقیب‌های بازار سهام، تاثیرگذار باشد و باعث کاهش آن شود. البته این در صورتی اتفاق می‌افتد که نرخ بهره بانکی در یک مسیر نزولی با ثبات در حرکت باشد. همچنین سپرده‌گذاری در بانک یک سرمایه‌گذاری تماما امن محسوب می‌شود، هر چند که با توجه به تورم کشور ما عملا قسمتی از پول از بین می‌رود، اما به دلیل شرایط بورس تهران که در بهاری که گذشت بدترین وضعیت را در بین بازارهای موازی داشت قطعا هدایت سرمایه‌ها از بانک‌ها به این بازار به زمان و سیاست‌های سازنده در بورس نیاز دارد. 

همچنین بحث مالیات بر عایدی سرمایه نیز این روزها مطرح است که انتقادات زیادی بر آن وارد شده است. از طرفی بازار سهام تهران در وضعیت مناسبی نیست که انگیزه در سرمایه‌گذاری در آن را افزایش دهد از طرف دیگر مالیات بر بازارهای دیگر باعث رکود در آن‌ها و کوچ پول به بورس و بازارهای بدون مالیات دیگر خواهد شد. 

خبر خوب در مورد سیمانی‌ها و قند و شکر است که طی روزهای اخیر یا اجازه عرضه در بورس کالا و ایجاد رقابت برای آن‌ها یا مجوز افزایش نرخ دریافت کرده‌اند. 

در این برنامه به همراه آقای مجتبی دیبا ، مدرس و تحلیلگر بازارهای مالی به بررسی وضعیت این روزهای بورس و تاثیرات نوسانات ارز و دلار بر آن پرداختیم. ایشان همچنین با توجه به شرایط فعلی بازارها از جمله بورس و ارزدیجیتال توصیه هایی را برای فعالین بازار ارائه دادند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *