واکنش نه چندان مثبت بازارها به اخبار برجامی | دیلی سیگنال

بازار سهام با نمایی سبز رنگ کار خود را آغاز کرد و شاخص کل در پیان توانست با 0.12 درصد رشد به 1.407 میلیون واحد برسد. شاخص هم‌وزن نیز تحت تاثیر جو مثبت روند صعودی در پیش گرفت و موفق به ثبت رشد 0.25 درصدی شده است.

در روز چهارشنبه توجه اکثر سرمایه‌گذاران و فعالان بازار به سمت صنایع صادرات‌محور و کامودیتی‌ها بود. اما بعد از سخنان رئیس‌جمهور در روز تحلیف مبنی بر تمایل به دستیابی به توافقات و کاهش تحریم‌ها، شاهد عقب‌نشینی در این نمادها بودیم.

در پی افزایش خوشبینی به روند مذاکرات برجامی، امروز پس از مدت‌ها سهام ریالی مانند گروه خودرویی و بانکی رنگ سبز به خود گرفته‌اند و معاملات نسبتا خوبی را پشت سر می‌گذارند.

رادیو سیگنال در شنوتو و کست‌باکس با آخرین و مهمترین تحولات بازار سرمایه میزبان شماست.

همرنگی نمادهای فلزی، پتروشیمی، بانکی و خودرویی بیش از هر چیز می تواند نشان از انتظارات تورمی جامعه داشته باشد. از طرفی قیمت کامودیتی‌ها در بازار جهانی با اندکی کاهش روبه‌رو بود و این موضوع در کنار رویکردهای ریاست جدید دولت در قبال سیاست‌های خارجه، سبب کاهش تقاضا در این صنایع شده است.

از آنجایی که فدرال رزرو احتمال افزایش نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کند و کرونای دلتا فاز جدیدی از قرنطینه برای برخی از کشورها ایجاد کرده است، احتمال می‌رود مجموع این عوامل سبب ادامه‌دار بودن روند کاهش قیمت کامودیتی‌ها در بازار جهانی شود.

همچنین فرکانس انتشار گزارش‌های کدالی نیز در حال کاهش است و این می‌تواند دلیل خوبی برای استراحت بازار بعد از گزارش‌های قابل توجه قبلی باشد.

از اتفاقات مهم امروز می‌توان به بازدهی 60 درصدی اختیار خرید بانک ملت اشاره کرد. در دقایق نخست بازار این اختیار خرید با قیمت 62 تومان معامله شد و تنها در مدت زمان اندکی تا سطح 99 تومانی افزایش یافت و سود قابل ملاحظه ای را نسیب سرمایه گذاران کرد.

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

در برنامه ی امروز به همراه آقای حسن حسین نیا ، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص صنعت فولاد گفتگو کردیم و ایشان ضمن اشاره به پتانسیل های این صنعت، ریسک های مربوط به آن را بیان نمودند.

در بخش دوم برنامه آقای رسول خدادوست، کارشناس و پژوهشگر اقتصادی در خصوص تحولات اخیر بازار مسکن نیز صحبت کردند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *