حال بازار کی خوب می‌شود؟

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که رئیس جمهور لایحه بودجه 1401 را تقدیم مجلس کرد. از نکات قابل توجه در بودجه 1401 می توان به مالیات برای خودرو های بالای یک میلیاردتومان و خانه های بالای 10 میلیارد تومان اشاره نمود. شروع بازار با 289 نماد در وضعیت صف فروش و 99 نماد در وضعیت صف خرید کار خود را آغاز نمود. صف فروش نماد خودرو در اوایل بازار جمع آوری شد ولی مجدد این نماد صف فروش شد و میزان صف فروش به 550 میلیون سهم حتی رسید و دوباره صف خودرو جمع آوری ولی مجددا با افزایش روبرو و صف فروش شد. صف فروش خودرو بر کلیت بازار اثر گذار بود و اکثر نمادهای موجود در بازار در درصد های منفی مورد داد و ستد قرار گرفتند با توجه به اینکه نرخ نیما در حال افزایش و در بودجه 1401 نرخ دلار 23000 تومان لحاظ شده است. در معاملات امروز در یک ساعت پایانی بازار شاهد قطعی اکثر پنل های کارگزاری ها بودیم ولی با این حال در اوایل بازار همچون روزهای گذشته ارزش معاملات پایین بود. بازار امروز با ریزش 23 هزار واحدی شاخص کل مواجه شد. با توجه به اینکه قیمت خودرو در معاملات فردا در نزدیکی نقاط حمایتی قراردارد باید دید ایا نماد خودرو به این ناحیه واکنش نشان می دهد و شاهد بهبود معاملات در کلیت بازار هستیم. اکثر نمادهای بازار در موقع بسته بودن نمادهای خودرو و خساپا با افت همراه شدند و بعد بازگشایی خودرو نیر مجدا افت قیمتی را تجربه نمودند.

در این برنامه همراه با آقای پویا پرستنده، تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت تکنیکالی شاخص و چند صنعت برتر بازار گفتگو کردیم. ایشان ضمن اشاره به پتانسیل های بنیادی صنایع مختلف توصیه هایی را برای فعالین بازار داشتند.

بررسی بازارهای جهانی

در حالی که افزایش کمتر از حد انتظار قیمت های مصرف کننده در آمریکا احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که در دو جلسه پیشین کاهش یافته بود، در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۲ درصد افزایش به ۱۷۸۲ دلار و ۸۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۴۶ درصد رشد به ۱۷۸۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.
ادوارد مویا تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا گفت: «گزارش اخیر از نرخ تورم آمریکا آنگونه که برخی انتظار داشتند افزایشی نبود و این احتمالا سبب خواهد شد تا احتمال افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ بین دو یا سه نوبت باقی بماند.» وی افزود: «گزارش دیروز احتمالا بدین معناست که اولین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در اواسط سال آینده رخ خواهد داد.»
در بخش دوم برنامه ی امروز همراه با آقای احسان چرمگی، کارشناس بازارهای جهانی به بررسی وضعیت بازار سهام و کامادیتی ها پرداختیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *