جریان نقدینگی بورس

جهت اطلاع از آخرین اخبار سهام، اپلیکیشن سیگنال را نصب کنید!

تشخیص ورود نقدینگی به بورس یکی از راه‌کار‌هایی است که سرمایه‌گذاران با استفاده از آن می‌توانند وارد بازار شوند و معامله کنند. یکی از مشکلاتی که سرمایه‌گذاران در بورس دارند این است که در یک‌زمان نامناسب اقدام به خرید سهم می‌کنند و این موجب می‌شود باوجود اینکه شرایط تکنیکال یا بنیادی سهم مناسب است، درنهایت قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و سرمایه‌گذار هم متضرر می‌شود. به همین دلیل نیاز است یک سرمایه‌گذار در ابتدا ورود نقدینگی به بورس را تشخیص دهد و سپس اقدام به معامله کند؛ ولی در بازار سرمایه ایران بزرگ‌ترین ضعف بازار، عدم دانش در این خصوص است. یک سرمایه‌گذار باید مؤلفه‌های ورود به بازار سرمایه را بداند و سپس اقدام به معامله کند. برای بررسی ورود نقدینگی به بورس باید در خصوص ارزش معاملات و ارتباط آن با ورود نقدینگی به بورس، ورود پول هوشمند به سهم و درنهایت فیلتر ورود نقدینگی به سهم اطلاعاتی داشته باشید.
ورود نقدینگی به بورس می‌تواند همگام باارزش معاملات هم باشد. یکی از سیگنال‌هایی که تعیین می‌کند ورود نقدینگی به بازار سرمایه اتفاق افتاده است یا خیر ارزش معاملات روزانه بازار است.

در بخش اول این برنامه همراه با آقای آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه به بررسی سیگنال جریان نقدینگی به بورس در روزهای اخیر پرداختیم.

بررسی بازارهای جهانی

گارد انقباضی فدرال رزرو آمریکا باعث افت دسته‌جمعی بازارها در معاملات پایان هفته گذشته شد. از بازارهای سهام و نفت گرفته تا طلا و فلزات پایه. تقویت ارزش دلار و نگرانی از رکود مهم‌ترین بهانه‌هایی بودند که سرمایه‌گذاران را تحت فشار قرار داد. با این حال، هنوز ابهامات زیادی وجود دارد که افت قیمت کامودیتی‌ها را مقطعی جلوه دهد.

در بخش دوم برنامه ی امروز به همراه آقای احسان چرمگی، کارشناس بازارهای جهانی ، آخرین تحولات این بازارها و تاثیرات آن بر بازار داخل را بررسی نمودیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات و قیمت‌های لحظه‌ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *