تردید بازار در نزدیکی حمایت شاخص کل | سه‌شنبه 23 آذر 1400

تردید بازار در نزدیکی حمایت شاخص کل | سه‌شنبه 23 آذر 1400

شاخص بورس تهران امروز با افت 3 هزار واحدی عدد 1 میلیون و 291  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 3 هزار واحدی به عدد 345 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 5 میلیارد سهم طی 344 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 3 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 0.29 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که نفت برنت 74 دلار و قیمت انس 1784 دلار در حال داد و ستد بود. شروع بازار با 429 نماد در وضعیت صف فروش و 65 نماد در وضعیت صف خرید کار خود را آغاز نمود. خبر تعیین سقف 3200 تومانی برای نرخ گاز صنایع فولادی و پتروشیمی در بودجه 1401 توسط  معاون سازمان برنامه حال و هوای گروه های شیمیایی و فراوده های نفتی را نسبت به روزگذشته بهبود داد. همچنین گروه فلزات معاملات بهتری را نسبت به روز گذشته در پیش گرفتند. با جمع آوری صف فروش خودرو شاهد افزایش تقاضا در گروه های مختلف بازار و بهبود روند معاملات بودیم ولی با گذشت یک ساعت از بازار مجددا خودرو به صف فروش نشست. صف فروش ایران خودرو در حین بازار چند مرتبه جمع آوری شد ولی مجددا این نماد به صف فروش رسید و این نماد با صف فروش 210 میلیونی به کار خود پایان داد. هر بار صف فروش خودرو جمع آوری می شد شاهد افزایش و بهبود نسبی تقاضا در بازار بودیم. با اینحال رفتار گروه بانکی، فولادی و پالایشی نسبت به روزهای قبل کمی متفاوت بود و روند آتی بهتری را برای روز معاملاتی بعد نوید می داد. با توجه به ارزش معاملات پایین همچنان نمی توان  انتظار رشد مستمر بازار را در روزهای آتی داشت ولی رفتار معاملات گروه های بانکی، شیمیایی و فولادی نوید بخش معاملاتی بهتری نسبت به امروز می باشد. شاخص کل در معاملات امروز نزدیک حمایت خود بود و با افت 3 هزار واحدی به کار خود پایان داد. در معاملات فردا نیز شاخص کل به حمایت خود نزدیک می شوند لذا واکنش به این ناحیه و مثبت شدن اندک شاخص کل در معاملات فردا دور از انتظار نیست.  

بازار در یک نگاه

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. شرکت شاهد(ثشاهد) از فروش شش دانگ 38 قطعه زمین  به مساحت 52 هزار 269 متر مربع به خانم بتول ناجکار به مبلغ 129 میلیارد تومان خبر داد.
  2. شرکت لعابیران(شلعاب) از فروش دو دستگاه ماشین آلات بالمیل 12000 لیتری کارکرده خبر داد.
  3. شرکت بین المللی توسعه ساختمان(ثاخت) از فرخوان مزایده عمومی تکمیل و بهره برداری طبقه ششم مجتمع تجاری تفریحی سعدی شیراز خبر داد.
  4. شرکت تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده از تغییر بیش از 10 درصد نرخ فروش محصولات خبر داد.
  5. بانک سینا(وسینا) از برگزاری مزایده دو ساختمان تملکی واقع در نیاوران خبر داد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *