تحلیل پرتفوی صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان | مردادماه 1400

تحلیل پرتفوی صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان | مردادماه 1400

بازدهی ماهانه صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان در ماه منتهی به 31 تیرماه 1400 از سایر صندوق های سهامی بیشتر بود و این صندوق با ثبت بازدهی 17.5 درصدی در صدر برترین بازدهی تیرماه قرار گرفت.

با توجه به اینکه سایر بازارهای مالی در همین مدت بازدهی کمتری داشته اند، بازدهی صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان را می توان در جایگاه نخست همه بازارها تلقی کرد. به همین دلیل در این ماه به بررسی پرتفوی این صندوق رفتیم و برترین سهام آن را معرفی خواهیم کرد.

گفتنی ست این صندوق جزو صندوق های کوچک بازار سرمایه به حساب می آید و ارزش کل آن در حال حاضر حدود 220 میلیارد تومان است.

برترین سهام پرتفوی صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان

مطابق آخرین صورت وضعیت پرتفوی منتشر شده توسط صندوق آهنگ سهام کیان، این صندوق 36 سهم مختلف را در ترکیب دارایی های خود نگهداری می کند که 96 درصد از کل دارایی های صندوق را تشکیل می دهد.

 مهمترین سهام پرتفوی صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان را در جدول زیر می بینید:

5 سهم برتر پرتفوی صندوق آهنگ سهام کیان
سخوز: 13.96%
شیراز: 9.58%
وغدیر: 9.41%
واحیا: 9.37%
رمپنا: 8.09%

حدود 50 درصد از ترکیب سهام صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان در 5 سهم برتر قرار گرفته است. این مسئله نشان از ریسک بالای مدیریت این صندوق و در عین حال احتمال بازدهی بالاتر دارد.

سهم صنایع

50 درصد از پرتفوی صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان در 3 صنعت برتر “محصولات شیمیایی”، “سیمانی” و “شرکت های چند رشته ای صنعتی” قرار دارد.

تحلیل پرتفوی صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان | مردادماه 1400

سنگین ترین خرید های صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان در تیر ماه 1400

مجموع خریدهای جدید صندوق آهنگ سهام کیان 12 میلیارد تومان و فروش کل آن هم 16.7 میلیارد بوده است بنابراین در مجموع 4.7 میلیارد تومان از صندوق خارج شده است. 80 درصد خریدهای تازه صندوق که معادل 9.5 میلیارد تومان می باشد در 4 سهم زیر انجام شده است.

نماد خریداری شدهحجم خرید میلیارد تومان
کنور4
پارسان2.6
پخش2
فولاد1.8

ارزش خالص فروش سهام در صندوق آهنگ سهام کیان در ابتدای تیرماه 180 میلیارد تومان بود که با توجه به رشد قیمت سهام، حدود 30 میلیارد تومان به آن افزوده شد و با احتساب خرید و فروش های صندوق در تیرماه 1400 به 210 میلیارد تومان رسید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران