تحلیل تکنیکال سرچشمه و شاخص سرمایه گذاری ها

تحلیل تکنیکال سرچشمه و شاخص سرمایه گذاری ها

معرفی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه:

سرمایه گذاری مس سرچشمه در سال ۱۳۶۶ با هدف گسترش خصوصی سازی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در حوزه صنعت مس با سرمایه اولیه یکصد میلیون ریال به صورت سهامی خاص ثبت و آغاز به کار نمود.

اولین فعالیت‌های شرکت، معطوف به تامین نیاز‌های اساسی صنعت مس در بخش‌های خدماتی و پشتیبانی و متعاقب آن ورود به حوزه تولید با تاکید بر مواد و تجهیزات مورد نیاز این صنعت و صنایع نهایی و نیمه نهایی مس بود.

در این دوره بود که شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه موفق شد در اجرای سیاست‌های عمومی کشور موجبات خودکفایی و استقلال صنعتی حوزه‌ی صنعت متبوع را فراهم آورد. سیاستی که هنوز و همچنان با قدرت در تمامی زمینه‌ها از معدنکاری تا تغلیظ و تامین مواد شیمیایی، قطعات یدکی، گلوله‌های آسیاب و تولید محصولات پایه‌ی مس و مولیبدن و مهمتر از همه دانش فنی و فناوری‌های نوین این حوزه ادامه دارد.

در آغاز دهه هشتاد، شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با رویکرد جدید توسعه‌ای و برنامه ریزی راهبردی، فعالیت‌های خود را در چارچوب قواعد مدیریت استراتژیک باز تعریف و نقش خود را معطوف به مسئوولیت‌های سیاست گذاری کلان، نظارتی و راهبردی با محوریت توسعه منطقه‌ای نمود.

در این دوره ساختار شرکت‌های وابسته با توجه به اهداف برنامه راهبردی، بازنگری و مجموعه شرکتها، متناسب با اهداف برنامه و ماموریت‌های تخصصی تجدید سازمان گردیدند.

در حال حاضر این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین تشکل‌های سرمایه گذاری کشور توانسته است حجم عظیم و قابل توجهی از ظرفیت سرمایه گذاری و اشتغال منطقه را به خود اختصاص دهد.

این شرکت در سال ۱۳۸۳ به سهامی عام تغییریافت عمده فعالیت شرکت‌های تحت پوشش شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در زمینه‌های بازرگانی، صنعتی، معدنی، خدمات مهندسی، طراحی، مشاوره، سدسازی، راه و ساختمان، مواد شیمیایی و معدنی و خدمات تخصصی بهداشت و درمان، خدمات جامع رایانه و فناوری اطلاعات، حمل و نقل،   تاسیسات، کشاورزی و فضای سبز، فرهنگ و پژوهش و امور مربوط به بازار بورس،   سرمایه و اعتبار می‌باشد.

نمودار سهام سرچشمه:

جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

سهم به کف کانال نزولی (قرمز رنگ) خودش واکنش مثبتی داشته و در حال نزدیک شدن به مقاومت خط میانی کانال مذکور است. در ادامه به بررسی نمودار شاخص گروه سرمایه گذاری ها می پردازیم:

نمودار شاخص گروه سرمایه گذاری:

جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

همانطور که در تصویر نیز مشاهده می شود، نمودار شاخص گروه سرمایه گذاری ها، از سقف تاریخی خودش در تیر 99، تا به امروز حدود 50 درصد ریزش را تجربه کرده است. این شاخص اکنون در نزدیکی مقاومت سقف کانال نزولی (قرمز رنگ) قرار دارد و اگر اصلاح نماید اولین حمایت را می توان خط میانی کانال مذکور در نظر گرفت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *