آیا زمان سبقت شاخص هم وزن از شاخص کل فرارسیده است؟ | دیلی سیگنال

همان‌گونه که انتظار می‌رفت بازار سهام معاملات امروز را با گپ مثبت آغاز کرد. دلیل این جهش ابتدایی را به صورت مشخص می‌توان به رشد نرخ دلار نسبت داد. راس ساعت 12:30 دیروز، همزمان با آخرین معاملات سهامی روز گذشته نرخ دلار در حال جدال با مرز 26 هزار تومان بود. این در حالی است که نرخ این ارز در آخرین معاملات بازار آزاد به میانه کانال 26 هزار تومانی رسیده بود. به عبارتی تا این جای کار دلار توانسته از پس مقاومت روانی 10 ماهه بربیاید. موضوعی که می‌تواند موتور محرک بورس برای تجربه یک دوره صعود دیگر باشد. نکته قابل توجه ارزش بالای معاملات خرد بود که عموما از عرضه سهام در نمادهای بزرگ توسط شرکت‌های حقوقی سرچشمه می‌گیرد.

در شرایطی که دلار مسیر صعودی را در پیش گرفته است یکی از بهترین خبرهایی که بورسی‌ها می‌توانند انتظار آن را داشته باشند آرامش و ثبات قیمت‌ها در بازار جهانی است. البته این خبر به اندازه رشد دوباره قیمت‌ کامودیتی‌ها خوب نیست، اما با توجه با انتظاراتی که اخیرا از رشد نرخ بهره آمریکا، کاهش سیاست‌های انبساطی این کشور و کاهش تقاضا برای کامودیتی‌ها در پی شیوع سویه دلتای کرونا شکل گرفته است همین ثبات نسبی نیز می‌تواند خبری خوب و کافی برای بازار سهام ما باشد.

رئیسی هنوز کابینه جدید را به مجلس معرفی نکرده است و بنابه آخرین اخبار به نظر می‌رسد اعلام وصول لیست کابینه توسط مجلس به شنبه موکول شده است. مساله‌ای که نشان می‌دهد دولت رئیسی حتی بیش از آن چه خود وی و سایر اصولگرایان می‌اندیشیده‌اند برای دستیابی به یک فهرست مورد اتفاق مشکل دارند؛ موضوعی که به سادگی می‌تواند قابل تعمیم به آینده باشد. این موضوع به خودی خود می‌تواند آتش دلار برای صعود را تند نگه‌دارد.

در برنامه ی امروز به همراه آقای امید پورمحمود، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی به بررسی روند شاخص کل در مقایسه با شاخص هم وزن پرداختیم. ایشان ضمن اشاره به مقاومت حساس پیش روی شاخص کل، پتانسیل رشد برای شاخص هم وزن را بیشتر دانستند و صنایع دارو، غذایی و لاستیک سازی را برای سرمایه گذاری مناسب ارزیابی کردند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *