در خودرو و خساپا چه می گذرد؟ | 28 اردیبهشت 1400

در خودرو و خساپا چه می گذرد؟ | 28 اردیبهشت 1400

روز شنبه و یکشنبه این هفته، معاملات دو نماد لیدر گروه خودرو فوق العاده و با حمایت های خوب حقیقی ها و شیطنت های حقوقی ها همراه شد و حتی در روز یکشنبه صف های خرید چند صد میلیونی برای این دو نماد شکل گرفت.

کمتر کسی انتظار صف فروش شدن خودرو و خساپا در معاملات روز گذشته را داشت اما در کمال ناباوری در کنار اخبار تزریق 50 میلیون دلار به صندوق تثبیت، این دو نماد در مدت زمان کمی از محدوده 3-4%+ به صف فروش رسیدند حقوقی ها هم حمایت های مناسبی را انجام ندادند.

سرنوشت گروه خودرویی چه خواهد شد؟

در پاسخ به این سوال به بررسی شاخص این گروه در تایم فریم هفتگی می پردازیم،

همانطور که در نمودار مشخص است، به نظر می رسد در حال حاضر درون موج 4 از یک روند انگیزشی بلند مدت قرار دارد و متاسفانه شاخص این گروه با از دست دادن سطح 0.236 فیبوناچی در سناریو اول به سمت 0.38 و محدوده 164،742 واحد در حال حرکت است (اتمام اصلاح در یک زیگزاگ ساده) و پس از آن می توان انتظار رشد در جهت موج اصلاحی بعدی (ایکس موج) یا شروع موج 5 را داشت.

نمودار تحلیل تکنیکال شاخص گروه خودرویی

تحلیل تکنیکال گروه خودرویی
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا ار کلیک کنید.

در سناریو دوم می توان انتظار بازگشت از محدوده 190،000 واحد و ادامه اصلاح در قالب موج D و سپس E از یک مثلث را داشت. با اتمام اصلاح موج 4 صعود قیمت در مسیر موج 5 آغاز شود.

حد بی اعتباری تحلیل از دست دادن حمایت محدوده 158،000-164،000 واحد خواهد بود.

حال به بررسی تکنیکالی دو نماد لیدر این گروه یعنی خودرو و خساپا می پردازیم:

خودرو در تایم فریم هفتگی، در محدوده حمایتی بسیار مهمی قرار گرفته است که از دست دادن این سطح، باعث افت بیشتر قیمت تا محدوده 137 تومان خواهد شد. شرط حفظ حمایت کلوز کندل هفتگی بالاتر از محدوده 205-209 تومان است.

نمودار تحلیل تکنیکال نماد خودرو

تحلیل تکنیکال گروه خودرویی
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

شکست مقاومت سقف کانال نزولی می تواند نوید بخش رشد خوب در این نماد باشد که فعلا این اتفاق رخ نداده است.

خساپا نیز شرایط مشابه خودرو را دارد، معاملات در محدوده مهم حمایتی، حجم معاملات برای حفظ این سطح همچنان نامناسب، فشار عرضه ها شدید و احتمال از دست دادن این سطح محتمل به نظر می رسد.

نمودار تحلیل تکنیکال نماد خساپا

تحلیل تکنیکال گروه خودرویی
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

نکته مثبت این نماد به نسبت خودرو شکست مقاومت خط روند نزولی در هفته های گذشته است و این نزول را می توان صرفا پولبک به مقاومت شکسته شده در نظر گرفت.

حفظ سطح کنونی بسیار حیاتی است در غیر این صورت احتمال دیده شدن قیمت های 155 تومان دور از انتظار نخواهد بود.

با همه این تفاسیر، خودرو و خساپا بخریم یا نه؟

با توجه به شرایط معاملاتی سهم و محدوده قیمتی فعلی به نظر می رسد حمایت فعلی منطقه مستحکمی باشد اما برای خرید بهتر است صبر کنیم تا خطوط روند مقاومتی سهام رو به بالا شکسته شود و سپس نسبت به ورود به سهم اقدام کرد.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای بازار سرمایه را می‌توانید از کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال پی‌گیری نمائید.

شاید این سوال پیش بیاید که ما 10-20 درصد از صعود را از دست می دهیم، چرا الان نخریم؟

در پاسخ باید گفت هیچ قطعیتی در بازار های مالی وجود ندارد و شاید نزول بیشتر قیمتی در پیش باشد و بازهم وارد ضرر شوید، پس بهتر است سود های ابتدایی را از دست داد اما این ورود با ریسک کمتری همراه باشد.

برای آن دسته از سهام دارانی که در حال حاضر این سهام را در سبد خود دارند پیشنهاد می شود معاملات آن ها را در محدوده فعلی زیر نظر داشته باشند. فروش سهم در این نقطه تا زمانی که سطوح حمایتی حفظ شده است آنهم با زیان چند ده درصدی کمی شاید از روی ترس و عدم شناخت بازار باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *