تحلیل تکنیکال نوری | 19 اسفند 99

تحلیل تکنیکال نوری | 19 اسفند 99

شرکت پتروشیمی نوری در بازار دوم بورس و گروه “محصولات شیمیایی” با نماد “نوری” مورد معامله قرار می گیرد.

تابلو معاملات:

در جریان معاملات امروز، بیش از 5.1 میلیون برگ سهم به ارزش 29 میلیارد تومان با قیمت پایانی 5600 تومان ( 4.73%+) داد وستد شد و آخرین معامله نیز در قیمت 5520 تومان و رشد 3.24 درصدی نسبت به روز گذشته به انجام رسید.

امروز حدود 6.7 میلیارد تومان خروج پول حقیقی (ورود حقوقی) از سهم داشتیم و قدرت خریدار به فروشنده حقیقی با برتری جزئی خریداران همراه بود (1.07).

تحلیل تکنیکال

بررسی سهم از منظر امواج الیوت، نشان می دهد که سهم از ابتدای عرضه در اواخر تیر ماه سال 1398 درون یک موج اصلاحی / انگیزشی در حال صعود است و سهم پس از رسیدن به مقاومت 6600 تومان (تعدیل شده) با افزایش عرضه ها مواجه شد و وارد موج B یا 2 شد.

به نظر می رسد با پایان یافتن الگوی اصلاحی، باید انتظار صعود قیمت در قالب موج 3 اصلی یا شروع گام بعدی زیگزاگ بالارونده (موج C) باشیم.

مشاهده تحلیل تکنیکال انواع بازارهای مالی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

نمودار: روزانه، لگاریتمی، تعدیل عملکردی

تحلیل تکنیکال نوری 19 اسفند 99
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

در حال حاضر سهم حمایت کانال صعودی بلند مدت خود و همچنین خط روند صعودی میان مدت (مشکی رنک) را از دست داده است و معاملات روزها و هفته ی آتی می تواند برای این نماد بسیار حیاتی باشد.

در صورتی که سهم بتواند از مقاومت خط روند صعودی با حجم بالا عبور کند و تثبیت مناسبی روی آن انجام دهد، امکان رشد سهم تا اهداف 6600 تومان و سپس 7600 تومان (سقف قیمتی) وجود خواهد داشت.

از طرفی دیگر اگر سهم نتواند از مقاومت پیش روی خود عبور کند و با افزایش عرضه ها روبرو شود، امکان افت بیشتر قیمت تا محدوده 4600-5000 تومان وجود خواهد داشت.

جمع بندی:

با توجه به محل قرار گیری سهم از نظر تکنیکالی، ورود سهم در نقطه کنونی می تواند خریداران را با زیان احتمالی روبرو سازد، به نظر می رسد نظاره گر بودن و زیر نظر گرفتن معاملات سهم در شرایط کنونی بهترین تصمیم باشد و پس از گذر از مقاومت پیش رو (خط روند صعودی) بتوان نسبت به ورود کم ریسک تر به سهم اقدام کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.


برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *