تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد دبالک (28 مهر ماه 1398)

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد دبالک (28 مهر ماه 1398)

شرکت تولید مواد دارویی البرز سازه در دی ماه 1380 به صورت سهامی خاص در تهران به ثبت رسید و در دی 1383 به شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک تغییر یافت. این شرکت در مهر 1393 به سهامی عام تغییر ماهیت داده و در اسفند همان سال در بورس تهران، عرضه اولیه شده است.

در حال حاضر این شرکت جزء واحد های تجاری فرعی شرکت گروه سرمایه گذاری البرز بوده و واحد تجاری نهایی گروه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می باشد.

فعالیت شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک

موضوع فعالیت شرکت تاسیس هر قسم کارخانه برای سنتز و تولید مواد اولیه، تولید و فروش فرآورده ها و اشکال مختلف دارویی و فروش مواد اولیه دارویی، حلالها و مواد جانبی صنعت دارویی، شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، واردات ماشین آلات، تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز، انجام عملیات تحقیقاتی و فعالیت بازرگانی و خارجی مرتبط با موضوع شرکت، مشارکت در شرکت های دیگر و خرید سهام آن ها می باشد. در سال 1384 بهره برداری از کارخانه شرکت با ظرفیت 156 تن آغاز شده است.

سرمایه و ترکیب سهامداران دبالک

سهامدار درصد سهام
شرکت گروه سرمایه گذاری البرز 36.64
شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان 9.2
سایر 54.16

ریسک ها

با توجه به اینکه طی سال های اخیر رقبای جدید وارد بازار مواد اولیه شده اند، این موضوع به رقابتی شدن قیمت مواد اولیه دارو شده است. همچنین به علت کمبود شدید نقدینگی در شرکت های داروسازی که ناشی از عدم وصول مطالبات از شرکت های صنعت دارو و شرکت های پخش بوده موجب گردیده شرکت بودجه پیش بینی شده در سال 1397 را به طور کامل محقق ننماید.

وضعیت تولید و فروش البرز بالک

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد دبالک (28 مهر ماه 1398)

دبالک در پنج ماه نخست سال به صورت میانگین، ماهانه 6 میلیارد و 300 میلیون تومان فروش داشته که این رقم در شهریور ماه با 15 درصد افزایش، به 7 میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است. فروش ماه گذشته شرکت 7 میلیارد و 80 میلیون تومان بوده است.

این شرکت در نیمه نخست سال گذشته مجموعاً 28 میلیارد و 800 میلیون تومان درآمد عملیاتی داشته که این رقم در نیمه نخست سال جاری به 31 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش یافته است. (رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته)

در صورتی که شرکت، روند فروش نیمه نخست خود را حفظ کند، در نیمه دوم سال حدود 46 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش خواهد داشت و جمع فروش شرکت را در سال 98 به 85 میلیارد و 400 میلیون تومان خواهد رساند.

اخبار پیرامون شرکت دبالک

  • این شرکت در 4 اردیبهشت افزایش سرمایه 117 درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده داشته که به جهت اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش بوده است.
  • بر اساس صورت های مالی، این شرکت در سه ماهه 98 به تازگی از زیان خارج شده است به طوری که سال گذشته به ازای هر سهم 164 ریال زیان ساخته بود که این رقم در بهار 98 به 62 ریال سود بدل شده بود. (137 درصد رشد سود آوری نسبت به سال گذشته)

تحلیل تکنیکال دبالک

تحلیل تکنیکال دبالک
برای مشاهده تصویر با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

نماد دبالک از اسفند ماه سال گذشته در یک روند صعودی بسیار قوی قرار گرفته به طوری که تا کنون بیش از 730 درصد بازدهی داشته است. این سهم پس از آن که 13 مهر ماه به قیمت 1233 تومان رسید، در یک روند نزولی بسیار شدید قرار گرفته است.

دبالک که از ابتدای روند صعودی خود، اصلاح عمیقی را تجربه نکرده بود به نظر می رسد این روزها در حال گذراندن همان اصلاح عمیق باشد به طوری که تا کنون بیش از 40 درصد از سقف تاریخی خود ریزش داشته است و حمایت های تکنیکالی را یکی پس از دیگری می شکند.

مهمترین حمایت پیش روی سهم محدوده ی 640 تا 600 تومان است. در صورتی که این ناحیه نیز از دست رود، محدوده 540 تا 480 تومان می تواند ناحیه حمایتی بعدی باشد. بنابراین از منظر تکنیکالی توصیه ای به ورود نداریم و پیشنهاد می کنیم معاملات را رصد کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *