تحلیل تکنیکال وکبهمن

تحلیل تکنیکال وکبهمن

شرکت سرمایه گذاری بهمن با نماد وکبهمن، در گروه سرمایه گذاری ها بوده و در زمینه سرمایه گذاری در شرکت های بورسی و غیر بورسی فعالیت می کند.(از مهم ترین شرکت های بورسی آن می توان به فولاد کاوه جنوب کیش،بیمه پارسیان،توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و سرمایه گذاری ساختمان ایران اشاره کرد.)

این شرکت که در تاریخ 19/9/1399 در قیمت 13907 ریال عرضه اولیه شد و تا قیمت 22701 ریال نیز رشد قیمتی را تجربه کرد، اکنون با فشار فروش روز های نا خوشایند بازار سرمایه با افتی در حدود 65% از پیک قیمتی خود، در قیمت 8520 ریال حضور دارد.

در چند روز معاملاتی اخیر تابلو این نماد، نوع معاملات جالبی را به نمایش گذاشت. در واقع در روز معاملاتی گذشته حجم معاملات این نماد که به مقدار 21872000 برگ سهم، بر روی تابلو معاملات نشان داده شد، به  نسبت  میانگین حجم ماه خود( که این مقدار 998000برگ سهم بود) ، رشدی در حدود 22 برابری را به نمایش گذاشت و معاملات امروز آن نیز حجم بالای(21000000 برگ سهم) را مجددا تجربه نمود و در مجموع نشانه هایی از توجه خریداران به این نماد را در چند روز اخیر می توان حس کرد.

نسبت p/e  این نماد هم اکنون  2.64 می باشد و p/e  گروه آن نیز 5.3 واحد می باشد.

نسبت p/nav  روز نماد نیز حدودا 0.62 محاسبه گردید که نشان از فاصله قیمت هر سهم بر روی تابلو با برآورد خالص ارزش دارایی یا ارزش واقعی هر سهم دارد .

در ادامه به بررسی نمودار قیمتی این نماد می پردازیم(هشدار: با توجه به دیتای کمی که از روند قیمتی این نماد موجود است، احتمال خطا در محاسبات تکنیکالی نیز افزایش می یابد)

نمودار
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

در تصویر فوق با وجود دیتای محدودی که در اختیار بود نواحی حمایتی مقاومتی را با ترکیبی از حمایت و مقاومت های استاتیک با نسبت های فیبوناچی به دست آوردیم.

با رسیدن قیمت به ناحیه حمایتی تشکیل شده از نسبت فیبوناچی در 7500 ریال شاهد واکنشهایی جالب از سمت خریداران بودیم که حجم بالایی را در این ناحیه نمایش می دهد.

در واقع ناحیه های حمایتی نزدیک قیمت در ناحیه 7500 و بعد از آن ناحیه قیمتی 6300 ریال می باشد و مقاومت های پیش روی قیمت نیز در ناحیه مقاومتی 9500 ریال و خط روند نزولی و پس از آن حوالی 11100 الی 12400 ریال می باشد و ناحیه مقاومتی بعدی نیز در 13900(قیمت زمان عرضه اولیه) می باشد. گفتنی است برای ادامه رشد قیمت حفظ کف 7500 ریالی و گذر از مقاومت 9500 ریالی حائز اهمیت است.

بررسی احتمالات از منظر تئوری امواج الیوت:

در تصویر احتمال شکل گیری دو سناریو هم از منظر تئوری امواج تشخیص داده شد(که به دلیل کمبود دیتا احتمال خطای آن بالاست). طی این دو سناریو در خوش بینانه ترین حالت حضور در انتهای موج C  از یک مثلث همگرا می باشد که در این صورت می توان کف 7500 را به نوعی مهم ترین کف آینده در نظر گرفت و در حالت بد بینانه حضور قیمت در انتهای موج سوم از یک الگوی 7 شاخه ای(دیامتریک پاپیونی) می باشد، که آینده قیمتی سهم را همراه با نوسانات مثبت اما در روند نزولی می توان تصور کرد و احتمالا کف 7500 هم پس از نوساناتی مثبت مجددا مورد تعرض قیمت قرارخواهد گرفت. در هر صورت چنانچه در روزهای آینده شاهد از دست رفتن کف 7500 ریالی نباشیم می توان به حرکت قیمت به سمت ناحیه 11100 الی 12400 ریال برای تشکیل شاخه D  از مثلث یا دیامتریک امیدوار بود.

برای مشاهده تحلیل های بیشتر به کانال تلگرام تحلیل با سیگنال به آدرسsignal-tahlil مراجعه فرمایید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *