تحلیل تکنیکال ونوین به همراه نمودار (30 مهر ماه 1398)

تحلیل تکنیکال ونوین به همراه نمودار (30 مهر ماه 1398)

بانک اقتصاد نوین (ونوین) در یک روند صعودیِ 17 ساله قرار گرفته است. در سایکل بزرگ (Super Cycle)، سهم موج (I) خود را با 500 درصد بازدهی، در مرداد 83 به اتمام رسانده است. سپس با شروع موج (II)، سهم یک نزول 65 درصدی تا اردیبهشت 85 داشته است. پس از آن ونوین یک موج (III) گسترده (Extended Wave III) را آغاز کرده است.

تحلیل تکنیکال ونوین به همراه نمودار (30 مهر ماه 1398)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

این موج بزرگ ترین بخش روند بوده است به طوری که 7 سال و 7 ماه به طول انجامیده (تا آذر 92) و سهم بیش از 2100 درصد بازدهی داشته است. (22 برابر شده است)

پس از آن سهم وارد موج (IV) شده و از آذر 92 تا خرداد 97، بیش از 60 درصد کاهش داشته است. (جالب اینجاست که درصد ریزش موج (IV) همانند موج (II) بوده است)

در نهایت سهم از خرداد ماه سال گذشته وارد موج (V) خود شده است. این موج خود به پنج ریز موج دیگر تقسیم می شود. به نظر می رسد اکنون در ریز موج IV از (V) باشیم. نقطه ی fail شدن این تحلیل، شکست و تثبیت زیر 260 تومان می باشد که بسیار بعید به نظر می رسد. در صورتی که قیمت به چنین محدوده هایی دست یابد، نقطه ی بسیار کم ریسکی برای ورود محسوب می شود.

در کانال فیبوناچی سهم در 310 تومان یک حمایت دارد. در صورتی که این حمایت از دست رود نقطه ی حمایتی بعدی محدوده ی 260 تومان خواهد بود.

پس از اتمام موج IV، سهم وارد موج V با اهداف 550-530 یا محدوده ی 650-620 تومان گام خواهد برداشت.

از منظر تابلوخوانی، این سهم در چند هفته ی اخیر فروشنده حقوقی دست به نقد داشته است. گروه ساختمان ایران با محوریتِ شرکت سرمایه گذاری ساختمان (وساخت)، حدود 620 میلیارد تومان تسهیلات مالی از بانک اقتصاد نوین دریافت کرده که در صورتی که تعهدات خود را تا تاریخ 6 آذر ماه پرداخت کند، از بخشودگیِ 79 میلیارد و 400 میلیون تومانی برخوردار خواهد شد.

در نتیجه وساخت در حال فروش سهام ونوین بوده تا از این طریق بتواند هزینه تسهیلات را پرداخت کند. بنابراین فشار فروش این سهم پس از قطع فروش از سوی گروه ساختمان ایران به اتمام خواهد رسید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران