تحلیل تکنیکال وملل به همراه نمودار (8 اردیبهشت ماه 1399)

تحلیل تکنیکال وملل به همراه نمودار (8 اردیبهشت ماه 1399)

موسسه اعتباری ملل در سال 1374 درابتدا به صورت شرکت تعاونی در اداره ثبت شرکت های غیرتجاری مشهد به ثبت رسید و سپس در اردیبهشت ماه سال 1389 به شرکت سهامی عام تبدیل شد. در 23 اسفند ماه سال 1389 در فرابورس پذیرفته شد و اکنون با نماد “وملل” در فهرست نرخ های فرابورس ایران در گروه “بانک ها و موسسات اعتباری” معامله می شود.

این شرکت در سال 1392 مجوز فعالیت خود را در زیر مجموعه “موسسات اعتباری” از بانک مرکزی اخذ کرد. و در سال 1395 نام این موسسه از “عسکریه” به “ملل” تغییر یافت.

5 شرکت فرعی زیر مجموعه موسسه اعتباری ملل به شرح زیر در حال فعالیت هستند:

  1. گروه توسعه اقتصاد ملل (سهام خاص) : این شرکت در سال 89 به ثبت رسید و طی 1398 عمده فعالیت شرکت سرمایه گذاری در سهام شرکت ها و اوراق بهادار بوده است.
  2. شرکت عمران نوین توس جاودان: این شرکت در سال 88 به ثبت رسید و در حال حاضر جزء واحد های تجاری فرعی شرکت گروه توسعه اقتصاد ملل می باشد.
  3. شرکت زیبا سازه توس گام (سهامی خاص)
  4. شرکت نوین پخش توس جاودان (سهامی خاص): در حال حاضر این شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت گروه توسعه اقتصاد ملل می باشد.
  5. شرکت آرامش سازان پیشرو (سهام خاص): این شرکت جز واحدهای تجاری فرعی گروه توسعه اقتصادی ملل بوده و واحد تجاری نهایی موسسه اعتباری ملل می باشد.

سرمایه موسسه در بدو تاسیس مبلغ 45000 ریال بوده که طی چند مرحله به 6،060،000 میلیون ریال افزایش یافته است. در حال حاضر نیز هیئت مدیره شرکت گزارش توجیهی خود را مبنی بر لزوم افزایش سرمایه به مبلغ 10،000،000 میلیون ریال از محل آورده نقدی سهامداران به منظور دستیابی به اهداف توسعه ای موسسه و افزایش توان رقابت پذیری، افزایش نسبت کفایت سرمایه و همچنین کاهش ریسک ناشی از آن می باشد ارائه کرده است که در صورت موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار، این افزایش سرمایه اعمال خواهد شد.

حال به بررسی تابلو معاملاتی این شرکت در پایان معاملات روز گذشته می پردازیم:

طی معاملات دیروز بیش از 118 میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 13112 ریال ( 4.22%-) داد و ستد شد. در بازار قدرت فروشندگان در این سهم به مراتب بیشتر از قدرت خریداران بود به طوری که هر کد حقیقی حدود 49 هزار سهم فروخته و تنها 14750 سهم توسط هر کد حقیقی خریداری شده است.

بررسی نموداری سهم نشان می دهد که این سهم از اواخر آبان ماه سال قبل روند صعودی تازه ای را در قالب موج 3 آغاز کرد و از قیمت 200 تومان با رشدی بالغ بر 600 درصد، تا حوالی 1500 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

به نظر می رسد سهم 5 موج صعودی خود را به اتمام رسانده است و می تواند با شکست خط روند (ii) به (iv) وارد موج 4 اصلاحی خود شود. در صورت شروع اصلاح، حمایت های پیش روی کاهش قیمت سهم را می توان 1175 تومان، 990 تومان و 839 تومان دانست.

تحلیل تکنیکال وملل به همراه نمودار (8 اردیبهشت ماه 1399)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در صورت حفظ این خط روند و ادامه روند صعودی سهم، مقاومت های آن را می توان حوالی 1500 تومان، 1900 تومان و 2400 تومان دانست.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت مشاهده بروزرسانی نمادهای معرفی شده در سیگنال و رصد بازار به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مراجعه کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران