تحلیل تکنیکال و بررسی روند فروش ماهانه شرکت پدیده شیمی قرن

تحلیل تکنیکال و بررسی روند فروش ماهانه شرکت پدیده شیمی قرن

شرکت پدیده شیمی قرن با نماد قرن که در گروه صنایع محصولات شیمیایی قرار دارد و در زمینه تولید انواع محصولات شوینده، فعالیت می کند.

در این مقاله به بررسی نمودار قیمتی و مقایسه مقدار فروش ماهیانه سال مالی جاری و گذشته خواهیم پرداخت. این شرکت که به تازگی گزارش 9 ماهه خود را روانه کدال کرده است در این گزارش آورده که طی روند عملیاتی 9 ماهه اش توانسته به ازای هر سهم 1227 ریال سود شناسایی کند در حالی که مقدار مشابه سال گذشته رقم 2734 ریال را به ازای هر سهم نشان میدهد. در ادامه نموداری از مقایسه مقدار فروش ماهانه شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، مشاهده خواهید کرد.

نمودار فروش ماهانه

همانطور که از مقایسه فوق پیداست روند مقدار فروش شرکت در 9 ماهه سال 1400 در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 1399، روندی رو به رشد را نشان می دهد اما از طرفی افزایش بهای تمام شده محصولات در سال 1400 باعث شده تا با اینکه فروش شرکت افزایش داشته اما حاشیه سود شرکت کاهش پیدا کند، لذا همین مهم باعث شده تا سود شناسایی شده در 9 ماهه 1400 ، مقدار 1227 ریال به ازای هر سهم باشد در حالی که در مدت مشابه سال پیش این مبلغ به ازای هر سهم 2734 ریال بوده است.

البته ناگفته نماند که شرکت اذعان داشته که صورت سود و زیان حسابرسی نشده میان دوره منتهی به 30/9/1400و 30/9/1399 به روش ارزش ویژه نمی باشد و فاقد درآمد سرمایه گذاری از سود شرکت سرمایه پذیر می باشد. سهم سود ۹ ماهه ۱۴۰۰ شرکت از شرکت سرمایه پذیر حدودا ۸۰۰.۰۰۰ میلیون ریال می باشد.

بررسی نمودار قیمتی

بررسی نمودار قیمتی
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، مدت زیادی است که قیمت در یک کانال خنثی یا با شیب خیلی کم در جریان است، و موقعیت کنونی آن درست در کف این کانال قرار دارد، در نتیجه حفظ حمایت کف کانال برای هدایت قیمت به سمت بالا در آینده الزامیست. به این هم باید اشاره کرد که علاوه بر حمایت کف کانال حمایتهایی از جنس نسبت های فیبوناچی مختلف نیز در این ناحیه وجود دارد و در واقع تراکم حمایتی ایجاد کرده اند. در مقابل نیز چنانچه حمایت اعلام شده از دست نرود، می توان مقاومت های میدلاین کانال و سطح استاتیک2850 تومان و پس از آن مقاومت سقف کانل در 3750 تومان را سدی بر سر راه قیمت تصور کرد.

لازم به ذکر است که چنانچه حمایت کف کانال(محدوده قیمتی 2100 الی 1950 تومان) از دست برود، حمایت بعدی را در 1790 تومان می توان یافت.

نسبت قرن به شاخص کل:

در نمودار زیر نیز نسبت قیمتی قرن به شاخص کل را می بینید.

نسبت قرن به شاخص کل:
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

 نمودار این نسبت هم در کف تاریخی خود قرار دارد و حمایت آن به منزله بهبود شرایط برای قرن در مقابل شاخص کل می باشد. حال باید دید که ایا خریداران با مشاهده وضعیت تکنیکالی و موقعیت های مناسب نسبت به خرید سهام اقدام میکنند یا همچنان فروشندگان دست بالاتر را دارند و حمایت های مستحکم را خواهند شکست؟ این نبرد بین خریداران و فروشندگان رو باید روی تابلو رصد کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *