تحلیل تکنیکال شراز

تحلیل تکنیکال شراز

شرکت پالایش نفت شیراز با نماد شراز در گروه فرآورده های نفتی قرار دارد و در زمینه عملیات پالایش و فروش نفت خام و سایرهیدروکربورها، ساختن فرآورده های نفتی ازقبیل بنزین، نفت سفید،گازوئیل، … ، احداث، راه اندازی و بهره برداری ازکارخانجات صنعتی بمنظور تولید، بازاریابی، فروش، صدورانواع مختلف محصولات، دریافت ،معاوضه وخریدخوراک پالایشگاه از شرکت ملی نفت ایران،شرکت ملی پالایش و پخش  ویا هرعرضه کننده دیگر ، فعالیت می کند.

در کنار گزارش های خوب گروه فرآورده های نفتی و چشم انداز توافق احتمالی و رشد قیمت جهانی نفت خام، این گروه کمی بیشتر از پیش مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و تحرکاتی در آن دیده می شود.

امروز نیز معاملات این گروه در تعادل قرار داشت و شراز از نمادهایی بود که با حداکثر مثبت  به کار خود پایان داد. همچنین در چند روز گذشته نیز مجوز افزایش سرمایه 971 درصدی این شرکت از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها بر روی کدال آمد و موضوع آن اصلاح ساختار مالي و جبران مخارج سرمايه اي انجام شده جهت اجراي طرح‌هاي توسعه عنوان گردید.

از طرح های توسعه در دست اجرای این شرکت می توان به:

احداث واحد ايزومريزاسيون و نفتاي سبک(تاریخ برآوردی بهره برداری از طرح 19/12/1400)

گوگردزدايي از محصولات ميان تقطير واحدهاي جانبي (تاریخ برآوردی بهره برداری از طرح 01/11/1401 )

کاهش و کيفي سازي نفت کوره (تاریخ برآوردی بهره برداری از طرح 01/02/1404 )

احداث خط انتقال برق ۲۳۰ کيلو ولت(تاریخ برآوردی بهره برداری از طرح 31/02/1401)

اشاره کرد.

در ادامه به بررسی نمودار قیمتی این نماد خواهیم پرداخت.

نمودار تحلیل تکنیکال هفتگی نماد بورسی شراز

نمودار هفتگی
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

در نمای هفته ای می توان حرکت قیمت را در داخل یک کانال بلند مدت صعودی یافت که موقعیت فعلی آن هم اکنون بر روی میدلاین این کانال که نقش حمایتی را برای قیمت ایفا می کند می باشد و به شرط حفظ این حمایت می توان انتظارات افزایشی را برای آینده قیمت در نظر داشت. در ادامه به نمای نزدیک تر میرویم تا برآورد تحلیلی بهتری صورت گیرد.

نمودار تحلیل تکنیکال روزانه نماد بورسی شراز

نمودار روزانه
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

در نمای روزانه نمودار این نماد حرکت قیمت در داخل یک کانال نزولی با شیب کم قرار دارد که پس از ناتوان بودن در گذر از سقف این کانال اکنون بر روی حمایت میدلاین این کانال در حال نوسان است و به نظر میرسد با کاهش فشار فروش، کم کم سمت تقاضا در حال تقویت می باشد.

در واقع به شرط حفظ حمایت میدلاین کانال در محدوده 10500 الی 9500 تومانی می توان به احتمال رشد قیمت در آینده امید بیشتری داشت که در این صورت از مقاومت هایی که بر سر راه قیمت قرار دارند می توان به سقف کانال و محدوده قیمتی 15000 الی 16000 تومان و پس از آن حوالی 19000 الی 20000 تومان اشاره کرد.

لازم به ذکر است در صورت از دست رفتن حمایت 9500 تومان ، محدوده حمایتی بعدی در حوالی 6800 الی 7500 قرار خواهد داشت.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای بازار سرمایه را می‌توانید از کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال پی‌گیری نمائید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *