تحلیل تکنیکال نماد بورسی لبوتان

تحلیل تکنیکال نماد بورسی لبوتان

گروه صنعتی بوتان با نماد لبوتان در زمینه تولید ، واردات و خرید انواع محصولات تاسیساتی ، لوازم گازسوز لوازم خانگی ، قطعات و مواد اولیه آنها- ساخت و بهره برداری دستگاهها و ماشین آلات تولید- ایجاد ، اجاره و اداره کارخانجات در داخل و یا خارج از کشور- توزیع و فروش و صادرات محصولات فوق فعالیت می کند و در در ادامه به بررسی نمودار قیمتی این نماد خواهیم پرداخت.

بررسی نمودار قیمتی
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

با بررسی نمودار قیمتی این نماد، حضور قیمت را در محدوده حمایتی یافتیم در حالی که اسیلاتور RSI  نیز نشانه هایی از تضعیف فروشندگان را در ادامه مسیر ریزش یکسال و نیم اخیر نشان می دهد. اما همچنان روند در این مدت نزولی باقی مانده و تنها شواهدی امیدوار کننده قابل رویت می باشد. هم چنین از دید تئوری امواج الیوت احتمال حضور در لگ آخر مثلث انقباضی تشخیص داده شده که در صورت صحت می توان امیدوار به رشد تقاضا در آینده بود.

قیمت فعلی سهم در 4200 تومان قرار دارد و حمایت مهم و نزدیک آن ، حدودا %10 الی 13% پایین تر و در محدوده 3650 الی 3800 تومان می باشد. لذا در صورتی که این حمایت حفظ شود می توان انتظار رشد تقاضا را در این نماد داشت، از این رو چنانچه در آینده شاهد رشد قیمت این نماد باشیم می توان مقاومت های پیش رو را به ترتیب ، مقاومت خط ترند نزولی و پس از آن محدوده مقاومتی 6800 الی 7200 دانست. هم چنین در صورتی که حمایت 3650 تومانی در آینده از دست برود احتمالا حمایت بعدی در 2500 تومان قرار خواهد گرفت.

با توجه به فاصله 10 الی 13% قیمت تا سطح حمایتی و از طرفی دیگر فاصله حدودا 60 درصدی آن تا سطح مقاومتی ، هم اکنون این نماد دارای نسبت ریوارد به ریسک مناسبی است.

در ادامه به بررسی شاخص گروه ماشین آلات خواهیم پرداخت تا وضعیت کلی این صنعت را بررسی کنیم.

بررسی شاخص ماشین آلات:

بررسی شاخص ماشین آلات:
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

شاخص این گروه نیز در روند نزولی قرار دارد و موقعیت اکنون آن در کف کانال نزولی می باشد، لذا باید امیدوار بود که حمایت کف این کانال موثر واقع گردد تا مانع افت بیشتر این نماگر شود.

در صورتی که در آینده شاهد افت بیشتری از این نماگر باشیم می توان محدوده حمایتی بعدی را در سطح 150000 الی 160000 واحدی یافت. در واقع با مقایسه بین نمودار شرکت لبوتان با شاخص گروه خود می توان به همبستگی حرکتی موجود بین این دو نمودار پی برد اما به نظر شرایط نموداری لبوتان نسبت به نماگر گروه خود برتری قابل رویتی دارد.

نسبت لبوتان به شاخص گروه ماشین آلات:

در زیر نمودار مقایسه نسبت حرکتی لبوتان را با شاخص گروه خود خواهیم دید و در ادامه به توضیح و تفسیر آن می پردازیم.

نسبت لبوتان به شاخص گروه ماشین آلات:
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

نمودار این نسبت را نیز در حال حرکت در یک کانال صعودی با شیب ملایم می یابیم در حالی که موقعیت کنونی نمودار در نزدیکیه حمایت کف کانال می باشد.

در واقع این نمودار نشان می دهد در هر زمانی که افزایشی شکل گرفته احتمالا شرایط لبوتان نسبت به هم گروهی های خود از برتری برخوردار بوده و هر گاه نیز شاهد نزول نمودار بودیم شرایط نماد لبوتان نسبت به هم گروهی های خود فاقد برتری بوده است.

در نتیجه هم اکنون که نمودار در کف کانال قرار گرفته در حالی که ضعف حرکت نزولی اخیر را نیز می توان دید، می شود امیدوار بود که در آینده شاهد تغییر جهت این نمودار به سمت صعودی باشم و در پی آن برتری نماد لبوتان را نسبت به این شاخص داشته باشیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *