روند قیمتی پتروشیمی تندگویان در مدار صعودی ؟

روند قیمتی پتروشیمی تندگویان در مدار صعودی ؟

شرکت پتروشیمی تندگویان با نماد شگویا ، در زمینه سرمایه گذاری در احداث، راه اندازی، بهره برداری کارخانجات صنعتی، توسعه، نوسازی، تعمیرات و نگهداشت، تحقیقات، آزمایشات، پژوهش، بسته بندی و غیره فعالیت می کند.

پس از اصلاح نا خوشایند یک سال و نیم اخیر ، قیمت این نماد توانست در  بازه زمانی تیر الی شهریور ماه امسال رشد حدود 65 درصدی را تجربه کند و هم اکنون پس از کمی استراحت قیمتی مجددا در ناحیه حمایتی مهمی قرار دارد لذا احتمال اینکه توجه خریداران را برای باری دیگر به خود جلب کند می رود. در ادامه به بررسی نمودار قیمتی این نماد و پتانسیل های تکنیکی آن خواهیم پرداخت.

جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

یکی از نکات مهمی که می توان از داده های فعلی استخراج نمود این است که با ایجاد کف ها و سقف هایی بالاتر از قبل احتمالا بسیاری از تحلیل گران روند قیمتی این سهم را در مداری صعودی پیش بینی می کنند، اما سوال اصلی اینجاست، آیا صرفا همین دیدگاه برای ادامه رشد قیمت این نماد کافیست؟

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، با تقاضایی که در تیر ماه امسال از طرف خریداران ایجاد شد ، قیمت توانست از سد مقاوتی اول خود (سطح استاتیک قرمز رنگ در 1000 تومان)، عبور کند و هم اکنون با عرضه های اخیر مجدد بر روی این ناحیه (محدوده حمایتی 1000 تومان) قرار گرفته و به نظر میرسد این سطح توانسته مانع افت بیشتر قیمت شود.

با توجه به اینکه ناحیه فعلی(محدوده قیمتی 1000 تومان ) از نوع حمایتی می باشد، و به شرط حفظ این ناحیه می توان احتمال مورد تقاضا قرار گرفتن قیمت را در آینده متصور بود.

در این صورت مقاومت های دیگری که در سر راه قیمت قرار میگیرند، محدوده 1350 الی 1450 تومانی و پس از آن محدوده قیمتی 1800 تومانی می باشد که از هم پوشانی چند نسبت فیبوناچی و سطح مقاومتی استاتیک ایجاد شده است.

از دید تئوری امواج الیوت نیز احتمالات مختلف بررسی شد که در نتیجه آن، در صورت صحت تشخیص الگو، می توان از این دید هدف قیمتی 1800 تومان را مورد اهمیت بیشتری قرار داد.

همچنین چنانچه سطح حمایتی 1350 تومان با فشار فروشندگان از دست برود ناحیه حمایتی بعدی در قیمت 800 تومان قرار خواهد گرفت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *