شاخص کل سبزپوش شد | 8 خرداد 1400

شاخص کل سبزپوش شد | 8 خرداد 1400

نمای امروز بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال شاخص کل

شاخص کل امروز با رشد 30131 واحدی (2.77+ درصد) به 1,139,479 واحد دست یافت و ارزش معاملات خرد در بازار امروز 3659 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز، 50 درصد بازار (319 نماد) در صف فروش و 26 درصد نمادها (164 نماد) در صف خرید قرار داشتند. همچنین، 61 درصد از بازار (382 نماد) در دامنه منفی و 39 درصد (244 نماد) نیز در دامنه مثبت معامله شدند.

برخی نکات مثبت بازار امروز:

-ارزش معاملات خرد رکورد 30 روزه خود را شکست.

-452 میلیارد تومان ورود پول حقیقی به بازار انجام شد.

-حدود 470 میلیارد تومان خروج پول حقیقی از صندوق های درآمد ثابت داشتیم.

-صف فروش برخی نمادها که مدت ها قفل بودند جمع آوری شدند مانند دفارا، ولبهمن، لسرما، کی بی سی. هر چند که در پایان بازار باز هم با صف فروش به کار خود پایان دادند اما ادامه پیدا کردن این روند و جمع شدن صف فروش نمادهایی که قفل هستند می تواند به متعادل شدن آنها کمک کند.

-صف فروش نمادهایی مانند چخزر، کدما و دروز جمع آوری شد و در پایان بازار نیز در صف خرید قرار گرفتند.

– نمادهای شاخص ساز مانند فولاد، فارس، فملی، کگل، شستا، ومعادن، کچاد، تاپیکو، شپنا، وبصادر، خودرو و خساپا با صف خرید بازار را به پایان رساندند و صف خرید آنها عرضه نشد.

می توانید گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل ها را هر روز در کانال سیگنال به آدرس تحلیل با سیگنال مشاهده کنید.

نمودار تحلیل تکنیکال شاخص کل:

براساس نمودارتکنیکال، شاخص کل محدوده مهم حمایتی 1 میلیون و 140 هزار واحد را به سمت پایین شکسته بود که امروز دوباره به این سطح بازگشت.

در صورتی که فردا بتواند روی این سطح مهم قرار بگیرد و تثبیت شود و همچنین ارزش معاملات خرد در بازار نیز بالای 3 هزار میلیارد تومان تثبیت شود، انتظار داریم حرکت صعودی بازار ادامه دار باشد و به سمت محدوده 1 میلیون و 200 هزار واحد در نزدیکی سقف کانال نزولی حرکت کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *