تحلیل تکنیکال دتماد به همراه نمودار (25 آذر ماه 1398)

تحلیل تکنیکال دتماد به همراه نمودار (25 آذر ماه 1398)

شرکت تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) در سال 1375 فعالیت خود را به عنوان تولید کننده مواد اولیه دارویی آغاز نمود و در سال 1380 به سهامی عام تبدیل گردید و اکنون نیز یکی از زیر مجموعه های واحد تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاری داروئی تامین می باشد. این شرکت توانسته است خود را در زمره یکی از بهترین شرکت های تولید محصولات نارکوتیک و غیر نارکوتیک در سطح جهان قرار دهد و جایگاه خوبی در عرصه داخلی و  بین المللی کسب کند. محصولات تولیدی این شرکت به بیش از 20 کشور جهان صادر می شود که حجم بیشتر صادرات به کشورهای هند، چین و تایوان انجام می شود.

از محصولات اصلی تولیدی این شرکت می توان به تولید انواع آسپرین و استامینوفن، کورتن ، امپرازول و کدئین فسفات نام برد.

در سال های گذشته محصولات این شرکت بیشتر حالت انحصاری داشتند که باتوجه به حضور شرکت های جدید مانند البرز بالک، شرکت بهان سار و شرکت داروسازی صالحان شیمی انحصار این شرکت از بین رفته و فضای رقابتی خوبی بین این شرکت ها صورت گرفته است.

پذیره نویسی سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران، با نماد “دتماد” در گروه ” مواد و محصولات دارویی ” در تاریخ 1381/09/03 صورت پذیرفت. تعداد کل سهام این شرکت 500 میلیون برگ سهم می باشد که از این تعداد تنها 20 درصد قابل معامله می باشد.

معاملات روز دوشنبه این سهم با قیمت پایانی 27162 ریال و در دامنه مثبت 4.47 درصد به پایان رسید. حجم معاملات امروز این نماد 3.8 میلیون برگ سهم بود که باتوجه به میانگین حجم ماهانه 1.7 میلیونی این سهم، نشان از تحرکات مثبت در این سهم می باشد.

قدرت فروشندگان در معاملات امروز نسبت به قدرت خریداران اندکی بیشتر بود که به نظر می رسد این مورد نمی تواند خللی در روند سهم ایجاد کند.

بررسی تکنیکالی این سهم نشان از پایان گام های اصلاحی و شروع روند جدید در صورت گذر از مقاومت خط روند صعودی می دهد که می توان اهداف قیمتی بالاتری برای این سهم متصور بود.

تحلیل تکنیکال دتماد به همراه نمودار (25 آذر ماه 1398)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از مقاومت های پیش روی این سهم می توان به محدوده مقاومتی سقف قبلی در محدوده قیمتی 3200 تومان اشاره کرد که در صورت عبور از این مقاومت می توان محدوده 4000 تومان در مرحله اول و درنهایت 5200 تومان در انتهای موج 5 داشت.

در صورت شکست سناریو موجی و شکست حمایت خط روند صعودی می توان حمایت های مهم این سهم را قیمت های 2500 تومان، 2200 تومان و درنهایت 2000 تومان دانست.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران