تحلیل تکنیکال حفاری به همراه نمودار (23 آذر ماه 1398)

تحلیل تکنیکال حفاری به همراه نمودار (23 آذر ماه 1398)

شركت حفاری شمال با نماد “حفاری” به عنوان یك شركت پیشرو در حوزه صنعت حفاری چاه‌های نفت و گاز می باشد. شركت حفاری شمال در سال 1377 به موجب مصوبه هیأت مدیره شركت ملی نفت ایران به عنوان یكی از شركت‌های بالادستی صنعت نفت به ثبت رسید.

این شركت در حال حاضر خدمات فنی و حفاری گسترده ای را در زمینه حفاری، خدمات دریایی، سیمانكاری و اسیدكاری، حفاری انحرافی، نمودارگیری از چاه ها، راندن لوله های جداری، ابزار و لوازم در گردش، مهندسی گل و سیمان ، پسماند حفاری، چاه پیمایی ، كنترل عملیات حفاری به شركتهای بزرگ و معتبر ایرانی و بین المللی ارائه می كند.

حفاری شمال در حال حاضر با مالكیت 9 دستگاه دكل حفاری خشكی و 3 دستگاه سكوی حفاری دریایی پایه‌دار که اکثرا در مناطق جنوبی و جنوب غربی کشور فعالیت دارند، جزو پیشگامان صنعت حفاری مدرن در ایران و منطقه خاورمیانه است.

تحلیل تکنیکال حفاری به همراه نمودار (23 آذر ماه 1398)

پذیره نویسی سهام شرکت حفاری شمال در سال 1388 در بورس اوراق بهادار تهران صورت پذیرفت.

تعداد کل سهام این شرکت 5.211 میلیارد سهم است که از این مقدار فقط 14 درصد سهام بصورت شناور قابل معامله است.

معاملات امروز و روز چهارشنبه این نماد نشان از تحرکات مثبتی در سهم می دهد به طوری که حجم معاملات به طور محسوسی افزایش یافته است. میانگین ماهانه حجم معاملات این نماد 17.6 میلیون برگ سهم بوده که در روز چهارشنبه با بازگشایی نماد حدود 57 میلیون برگ سهم و امروز نیز تا لحظه نگارش این گزارش 35 میلیون برگ سهم داد و ستد شده است و اکنون در قیمت 5779 ریال با صف خرید 7.7 میلیون سهمی روبرو است.

بررسی این سهم از منظر تکنیکالی حاکی از ادامه دار بودن روند صعودی سهم می دهد.

تحلیل تکنیکال حفاری به همراه نمودار (23 آذر ماه 1398)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در صورت ادامه دار بودن روند صعودی رشد قیمت سهم محدوده مقاومتی 600 – 640 تومان را می توان به عنوان محدوده مقاومتی در نظر گرفت که سهم در دوبار گذشته با برخورد به این محدوده قیمتی دچار افت قیمتی شده است. در صورت عبور از محدوده مقاومتی میتوان اهداف بلند مدتی 721 تومان و 875 تومان را انتظار داشت.

در صورت کاهش قیمت سهم، می توان انتظار کاهش قیمت تا محدوده قیمتی 536 – 552 (در محدوده حمایت خط روند صعودی) داشت. در صورت ادامه دار بودن کاهش قیمت و شکست خط روند صعودی ، محدوده های حمایتی بعدی سهم می تواند اعداد 513 تومان ، 482 تومان ،452 تومان باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *