آیا ریزش قیمت بیت کوین به پایان رسیده است؟ | 28 اردیبهشت 1400

آیا ریزش قیمت بیت کوین به پایان رسیده است؟ | 28 اردیبهشت 1400

بر اساس دیتای سایت گلس نود، تعداد آدرسهایی که بیش از 1000 بیت کوین در اختیار دارند، در ماه فوریه از 2500 آدرس به 2100 آدرس کاهش یافته است. در صورتی که نهنگ‌های بازار کماکان به فروش دارایی‌های خود در بازار ادامه دهند، انتظار می‌رود تا مدتها شاهد ریزش قیمت در بازار باشیم تا زمانی که بار دیگر موسسات مالی قیمت را برای خرید جذاب ارزیابی کنند و اقدام به خرید کنند.

خانم کیتلین لانگ، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آوانتی معتقد است دلیل فشار فروش ایجاد شده توسط نهنگ‌ها و موسسات مالی، ترس آنها از اعلام وضعیت شرکت تتر در مورد نحوه پشتیبانی استیبل کوین تتر بوده است. به گفته خانم لانگ، شرکت تتر پشتوانه ای که قابلیت نقدشوندگی بالا، و ریسک کم و کوتاه مدتی باشد را انتخاب نکرده است و این موضوع باعث ایجاد ترس در میان موسسات مالی و شرکتهای سرمایه گذاری دیجیتال شده است.

از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران، معتقدند، توییتهای ایلان ماسک، مدیرعامل شرکتهای تسلا و اسپیس ایکس، عامل اصلی ریزش قیمت در بازار بوده است. اگرچه در نهایت با اعلام اینکه تسلا هنوز بیت کوین‌های خود را نگه داشته است، ایلان ماسک توانست تا حدی جو بازار را آرام کند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین (تایم فریم 4 ساعته)

تحلیل تکنیکال بیت کوین
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالاتر اینجا کلیک کنید

اما در بررسی نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته، مشاهده می شود که بیت کوین با رسیدن به محدوده قیمتی 65 هزار دلار، دچار فشار فروش شد. و در روز 18 آوریل در طول یک روز از 60 هزار دلار تا 50 هزار دلار افت قیمت را تجربه کرد. در ادامه ریزش قیمت شاهد تشکیل الگوی کف دوقلو در محدوده 47 هزار دلار بودیم و در ادامه رشد قیمت تا ناحیه 60 هزار دلار خریداران در عبور از این ناحیه بار دیگر ناکام ماندند، و با توجه به واگرایی صورت گرفته میان قیمت و rsi شاهد افت قیمت تا محدوده 42 هزار دلار بودیم.

تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال بصورت روزانه و بررسی پتانسیل در کانال تلگرامی سیگنال ارز دیجیتال

محدوده 42 هزار دلار، کف کانال نزولی یک ماهه قیمت محسوب می شود همچنین در گذشته شاهد تشکیل پیوتهای ماژور در این محدوده قیمتی بوده ایم که نشان دهنده اهمیت این حمایت استاتیک است.

پس از تشکیل واگرایی صعودی در کف 42 هزار، قیمت دو بار این ناحیه حمایتی را تست کرده و در صورتی که بتواند از سد مقاومت استاتیک مهم 47 هزار دلار عبور کند، می تواند بار دیگر خریداران را جذب بازار رمزارزها کند. اهداف پیش روی قیمت را می توان 51 هزار، 57 هزار و 60 هزار دلار در نظر گرفت.

از سوی دیگر در صورتی که بیت کوین نتواند حمایت فعلی خود را حفظ کند، می توان انتظار ریزش‌های بیشتر قیمت در بازار را داشت. حمایتهای مهم پیش رو 37 هزار، 34 هزار و 30 هزار دلار خواهند بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران