تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد خمحور (17 مهر ماه 1398)

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد خمحور (17 مهر ماه 1398)

وضعیت بنیادی خمحور

شرکت تولید محور خودرو دی ماه 1366 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و آبان 1383 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است. در حاضر این شرکت جزء واحد های تجاری شرکت ایران خودرو می باشد. خمحور در زمینه های زیر فعالیت می کند:

  1. تولید انواع اکسل های جلو، میانی، عقب و مرده
  2. تولید محور انواع اتاق های بار
  3. تولید محور انواع تریلی
  4. تولید محور انواع اتوبوس، میدی باس، مینی بوس

سهامداران عمده شرکت تولید محور خودرو طبق جدول زیر عبارتند از:

سهامدار درصد سهام
شرکت ایران خودرو 89.3
شرکت ایران خودرو دیزل 3.2
سایر 7.5

این شرکت در نیمه نخست سال 68 میلیارد تومان فروش داشته است. با فرض فروش 450 اکسل باری سنگین و 24800 اکسل باری سبک، انتظار می رود شرکت در شش ماه باقی مانده تا پایان سال نیز به همین میزان فروش محقق کند که مجموع درآمد عملیاتی شرکت را تا پایان سال به 136 میلیارد تومان می رساند.

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد خمحور (17 مهر ماه 1398)

در حالی درآمد شرکت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که مشکلِ عملیات شرکت بابت بهای تمام شده است. به طوری که افزایش 100 درصدی بهای خرید قطعات منفصله اکسل و افزایش هنگفت 1530 درصدی قطعات منفصله وارداتی اکسل عملاً امکان به سود رسیدن شرکت را به صفر رسانده است. تا آنجا که حاشیه سود ناخالص شرکت به -2 درصد رسیده است.

بنابراین در صورتی که شرکت قصد در تولیدات خود افزایش نرخ دریافت نکند یا حمایت هایی از طرف دولت در زمینه تامین مواد اولیه نداشته باشد، همچنان به مشکل بر خواهد خود. در عین حال توجه داشته باشید این شرکت بر خلاف تعدادی از شرکت های خودرو و قطعه سازی حاضر در بورس، زیان انباشته ی قابل توجه ندارد و زیان انباشته موجود در صورت های مالی بعد به شرط افزایش نرخ، به راحتی قابل جبران است. تسهیلات مالی شرکت نیز 13 میلیارد تومان به صورت 18 درصدِ کوتاه مدت می باشد که سالانه 2 میلیارد و 340 میلیون تومان هزینه مالی برای شرکت خواهد داشت. (که در مقایسه با درآمد عملیاتی ناچیز است)

وضعیت تکنیکالی خمحور

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد خمحور (17 مهر ماه 1398)
برای مشاهده تصویر با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

خمحور از اردیبهشت 97 در یک روند صعودی قرار گرفته است. از منظر موج شماری الیوت در موج پنجم قرار گرفته و امکان به اتمام رسیدن این موج در همین نقطه فعلی نیز وجود دارد. با این حال با توجه به ریز موج ها به نظر می رسد این پایان کار نیست.

از منظر تکنیکالی محدوده 1000 تومان اهمیت بسیار فوق العاده ای دارد. به طوری که تثبیت زیر آن، شاید ادامه روند صعودی سهم را حداقل تا مدت ها با تاخیر مواجه کند. در صورت از دست رفتن این سطح مهمترین حمایت در 880 تومان می باشد. بنابراین در صورتی که استراتژی شما سرمایه گذاری بلند مدت است، حد ضرر خود را در این محدوده قرار دهید.

در صورت صعود، اولین مقاومت سهم محدوده 1100 تومان، دومین مقاومت 1300 تومان و سومین مقاومت 1500 تومان می باشد. در صورت ورود، تثبیت زیر میانگین متحرک نمایی 60 روزه را بعنوان حد ضرر قرار دهید. به طور کلی شرایط تکنیکال سهم را در خور توجه می دانیم. حتما روند معاملات سهم را رصد کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران