تحلیل بنیادی پلی‌پروپیلن جم | آذر 1400

تحلیل بنیادی پلی‌پروپیلن جم | آذر 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

درباره شرکت

شرکت پلی‌پروپیلن جم در سال1383 به‌صورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در سال1387 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پس از گذشت 10 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهام‌داران در سال 1397 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و سال1398 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید، فروش و صدور محصولات پتروشیمی است. مواد اولیه مصرفی شرکت عبارت است از: پروپیلن، اتیلن، بوتن، هیدروژن، مواد شیمیایی، مواد افزودنی و مواد بسته‌بندی.

 مرکز اصلی شرکت در استان بوشهر و دفتر مرکزی شرکت در تهران واقع گردیده و تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 498 نفر می‌باشد.

روند سودآوری جم پیلن

شرکت جم پیلن در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 40101063 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره اول سال 1400 ، 42% و نسبت دوره دوم سال 1399، 230% افزایش داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

جم پیلن در گزارش 3 ماهه دوم 1400 شرکت رشد 257% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این نسبت بیشتر از تورم و عدد قابل قبولی در نرخ رشد است.

بررسی عملکرد ۳ ماهه دوم ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره‌های سه‌ماهه یک سال گذشته نشان می‌دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه اول سودسازی را به خود اختصاص داده است.

روند فروش شرکت جم پیلن

جم پیلن در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 22486388 میلیون‌ریالی را ثبت نموده که این میزان نشان‌دهنده رشد 40% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک جم پیلن

شرکت جم پیلن به طور عمده در عرضه 5 گروه محصول فعالیت می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر پلی‌پروپیلن با بسته‌بندی پالت بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و کالای استراتژیک محسوب می‌گردد.

نرخ فروش محصول استراتژیک جم پیلن

میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه‌ماهه دوم 1400 نسبت به دوره سه‌ماهه اول 1400، درمجموع 21% کاهش داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در جم پیلن

میانگین میزان فروش شرکت در سه‌ماهه دوم 1400 نسبت به دوره اول 1400، 8% افزایش و نسبت به دوره دوم سال 1399، 34% کاهش داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد جم پیلن

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام جم پیلن در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی ضعیف بین قیمت سهم و رفتار سهام‌دارهای حقیقی است به همین دلیل نمی‌توان ارتباط مناسبی بین این دو پیدا کرد.

تطبیق قیمت سهم جم پیلن و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار جم پیلن نشان می‌دهد این سهم در بیشتر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی متوسطی بین این دو وجود دارد پس بهتر است در هنگام تحلیل سهم باید نیم‌نگاهی به وضعیت بازار و شاخص کل بورس داشته باشیم.

ریسک‌های بااهمیت که ممکن است وضعیت سودآوری شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهند عبارت‌اند از:

  • نوسان نرخ ارز
  • افزایش نرخ تورم
  • رقبای جدید خارجی
  • زیست‌محیطی
  • تأمین مالی
  • تولید
  • خرید
  • پرسنلی

برای اطلاع از جزییات ریسک های فوق به گزارش تفسیری مدیریت که لینک آن در قالب آخرین اطلاعات شرکت جم پیلن و انتهای همین مقاله ارائه شده مراجعه نمایید.

ارزیابی باتوجه‌به پارامترهای بررسی شده در این مقاله جم پیلن امتیازهای زیر را در ارزیابی کسب می‌نماید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *