تحلیل بنیادی پاکشو – دی 1400

تحلیل بنیادی پاکشو – دی 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

درباره شرکت گروه صنعتی پاکشو

شرکت گروه صنعتی پاکشو در سال 1351 با نام شرکت تولیدی پاکشو به‌صورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.

سال 1392 نام شرکت به گروه صنعتی پاکشو تغییر یافت و بنا به تصمیم سهام‌داران از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات بهداشتی است. مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه شرکت در قزوین واقع گردیده است.

تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 1582 نفر می‌باشد.

روند سودآوری پاکشو

شرکت پاکشو در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 10838945 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره اول سال 1400، 1% و نسبت دوره دوم سال 1399، 18% کاهش داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

پاکشو در گزارش 3 ماهه دوم 1400 شرکت کاهش 57% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این نسبت نشان‌دهنده عملکرد نامناسب و عقب ماندن از تورم است.

بررسی عملکرد ۳ ماهه دوم ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره‌های سه‌ماهه یک سال گذشته نشان می‌دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه سوم سودسازی را به خود اختصاص داده است.

روند فروش شرکت پاکشو

پاکشو در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 14781472 میلیون‌ریالی را ثبت نماید که این میزان نشان‌دهنده رشد 91% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک پاکشو

شرکت پاکشو به طور عمده در عرضه 2 گروه محصول فعالیت می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر مایعات بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و کالای استراتژیک محسوب می‌گردد.

نرخ فروش محصول استراتژیک پاکشو

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه‌ماهه دوم 1400 نسبت به دوره سه‌ ماهه اول 1400، درمجموع 7% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در پاکشو

میانگین میزان فروش شرکت در سه‌ماهه دوم 1400 نسبت به دوره اول 1400، 49% و نسبت به دوره دوم سال 1399، 8% افزایش داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد پاکشو

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام پاکشو در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی قوی بین قیمت سهم و رفتار سهام‌دارهای حقیقی است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقیقی در هنگام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم پاکشو و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار پاکشو نشان می‌دهد این سهم در بیشتر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی متوسطی بین این دو وجود دارد پس بهتر است در هنگام تحلیل سهم باید نیم‌نگاهی به وضعیت بازار و شاخص کل بورس داشته باشیم.

ریسک‌های بااهمیت که ممکن است وضعیت سودآوری شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهند عبارت‌اند از:

  • افزایش شدید نرخ ارز
  • تشدید تحریم‌های اقتصادی
  • محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا
  • عدم اجرای کامل سیستم مالیات بر ارزش افزوده و مالیات
  • هزینه بالای تبلیغات
  • عدم توسعه فناوری‌های نوین در صنعت شوینده
  • درصد بالای تقسیم سود در مجامع که توسعه فناوری را به چالش می‌کشاند.

ارزیابی

باتوجه‌به پارامترهای بررسی شده در این مقاله پاکشو امتیازهای زیر را در ارزیابی کسب می‌نماید.

آخرین اطلاعات شرکت پاکشو درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *