تحلیل بنیادی نماد دروز | آذر 1400

تحلیل بنیادی نماد دروز | آذر 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

درباره شرکت روز دارو

شرکت روز دارو درسال  1342 با نام روزا فارما سوتیکال  تاسیس و به صورت شرکت با مسئولیت محدود در اداره کل شرکت های تهران به ثبت رسید و در سال 1362 با تصمیم سهامداران به شرکت داروسازی روزدارو(سهامی خاص) تغییر نام داد.

پس از گذشت 37 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال 1379 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و سال 1382 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید انواع قرص و دراژه دارویی، انواع کپسول و انواع پودر دارویی می باشد.

مرکز اصلی شرکت در خیابان وزرا تهران و دارای دو  کارخانه یکی کارخانه غرب کیلومتر 17 جاده مخصوص  کرج و دیگری کارخانه شرق در دماوند می باشد.

روند سودآوری دروز

روند سودآوری دروز

شرکت دروز در کارنامه سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ مجموعا 73177 میلیون ریال سود ساخته است که این میزان نسبت به دوره قبل 33% کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 35% کاهش داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد دروز بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

سود شرکت در آخرین گزارش منتشر شده مربوط به سه ماهه دوم 1400، مجموعا کاهش 69% را نسبت به مدت مشابه سال قبل  نشان می دهد که از نظر نرخ رشد بسیار نامطلوب است.

مقایسه نرخ رشد دروز بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

بررسی عملکرد ۳ماهه دوم۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از  منظر نرخ رشد سالانه رتبه چهارم سود سازی را به خود اختصاص داده است  و این هم نکته ای منفی در نرخ رشد محسوب می شود

روند فروش شرکت دروز

روند فروش شرکت دروز

دروز در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 507672 میلیون‌ریالی را محقق نموده که این میزان  34% رشد نسبت به مدت مشابه سال 1399 داشته است.

بررسی محصول استراتژیک دروز

بررسی محصول استراتژیک دروز

در حال حاضر شرکت 3 گروه محصول عمده را به بازار عرضه می ‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا انواع قرص و دراژه بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و محصول استراتژِک شرکت محسوب می گردد.

نرخ فروش محصول استراتژیک دروز

نرخ فروش محصول استراتژیک دروز

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته ت حدی افزایش  داشته است اما در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۹ این رشد چندان چشمگیر نیست. میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه ماهه دوم 1400 نسبت به دوره سه ماهه اول1400، حدود 12% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در دروز

میزان فروش محصول استراتژیک در دروز

میانگین میزان فروش شرکت در سه ماهه دوم 1400  نسبت به دوره قبل 26% کاهش داشته است کاهش چشمگیر فروش در ماه مهر 1400 و پایین‌تر بودن فروش این ماه نسبت به ماه‌های پایانی سال99، روند نگران‌کننده‌ای در سودآوری فصل جاری ایجاد کرده است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دروز

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دروز

مقایسه رفتار ورود خروج سهام‌داران و روند قیمت سهم در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی متوسط بین قیمت سهم و رفتار سهام دران حقیقی است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقیقی در هنگام انجام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم دروز و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم دروز و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار دروز نشان می‌دهد همبستگی ضعیفی بین شاخص کل بورس و قیمت سهم وجود دارد و نمی توان الگو یا ارتباط دقیقی بین این دو بدست آورد.

ارزیابی

ارزیابی دروز

با توجه به پارامترهای بررسی شده در این مقاله ، دروز امتیاز های زیر را در ارزیابی کسب می نماید.

آخرین اطلاعات شرکت دروز درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *