تحلیل بنیادی نماد بورسی کرماشا

تحلیل بنیادی نماد بورسی کرماشا

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

تا زمان تنظیم این مقاله گزارشات فصلی سه ماهه سوم 1400 منتشر نشده لذا مبنای بررسی سود  و زیان، گزارشات فصلی سه ماهه دوم1400 است.

درباره شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه

شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در سال 1375 به‌صورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها کرمانشاه به ثبت رسید و در سال 1386 به‌صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پس از گذشت 4 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهام‌داران در سال 1390 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید وهمان سال در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و فروش محصولات شیمیایی است.

مواد اولیه مصرفی شرکت عبارت است از: گاز طبیعی، آب، بخار و برق و بیشترین میزان ماده مصرفی مربوط به گاز طبیعی است.

مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه شرکت در کرمانشاه واقع گردیده است.

تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 1248 نفر می‌باشد.

روند سودآوری کرماشا

شرکت کرماشا در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 20441355 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره اول سال 1400، 36% و نسبت دوره دوم سال 1399، 113% افزایش داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

در گزارش 3 ماهه دوم 1400 شرکت رشد 155% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این نسبت بیشتر از تورم و عدد قابل قبولی در نرخ رشد است.

بررسی عملکرد ۳ ماهه دوم ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره‌های سه‌ماهه یک سال گذشته نشان می‌دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه اول سودسازی را به خود اختصاص داده است.

روند فروش شرکت کرماشا

کرماشا در سه ماه سوم سال ۱۴۰۰ فروش 10577406 میلیون‌ریالی را ثبت نماید که این میزان نشان‌دهنده رشد 53% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک کرماشا

شرکت کرماشا به طور عمده در عرضه 2 گروه محصول فعالیت می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر اوره صادراتی بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و کالای استراتژیک محسوب می‌گردد.

نرخ فروش محصول استراتژیک کرماشا

میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه‌ماهه سوم 1400 با توجه به صفر بودن فروش در آبان1400 قابل مقایسه با سه ماهه دوم 1400 نمی باشد اما روند رو به رشدی داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در کرماشا

میانگین میزان فروش شرکت در سه‌ماهه سوم دوم 1400 نسبت به دوره دوم 1400، 68% و نسبت به دوره سوم سال 1399، 65% کاهش داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد کرماشا

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام کرماشا در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی متوسط بین قیمت سهم و رفتار سهام‌دارهای حقیقی است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقیقی در هنگام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم کرماشا و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار کرماشا نشان می‌دهد این سهم در بیشتر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی متوسطی بین این دو وجود دارد پس بهتر است در هنگام تحلیل سهم باید نیم‌نگاهی به وضعیت بازار و شاخص کل بورس داشته باشیم.

ریسک‌های بااهمیت که ممکن است وضعیت سودآوری شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهند عبارت‌اند از:

  • افزایش شدت رقابت
  • کاهش قیمت محصول
  • قیمت نهاده‌های تولیدی
  • نوسانات نرخ بهره و ارز
  • استهلاک ماشین‌آلات و تجهیزات
  • قطعی گاز

ارزیابی

باتوجه‌به پارامترهای بررسی شده در این مقاله کرماشا امتیازهای زیر را در ارزیابی کسب می‌نماید.

آخرین اطلاعات شرکت کرماشا درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *