تحلیل بنیادی شغدیر | دی 1400

تحلیل بنیادی شغدیر | دی 1400

درباره شرکت پتروشیمی غدیر

شرکت پتروشیمی غدیر در سال 1378 با عنوان شرکت بازرگانی فرآورده کارون جنوب به‌صورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.

با تصمیم سهام‌داران سال 1378 نام شرکت به فرآورده‌های کارون جنوب و متعاقباً در سال 1380 نام شرکت‌به‌شرکت پتروشیمی غدیر تغییر یافت.

پس از گذشت 14 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهام‌داران در سال 1392 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و سال 1397 در فرابورس ایران پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و فروش محصول PVC است. مواد اولیه مصرفی شرکت عبارت است از: کلر، اتیلن، EDC، VCM

بیشترین میزان ماده مصرفی مربوط به کلر است که از نظر مقداری بیش از 50% میزان مصرف را به خود اختصاص داده است.

نشانی مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه شرکت در ماهشهر واقع گردیده است.

تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 600 نفر می‌باشد.

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است.
پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

روند سودآوری شغدیر

روند سودآوری شغدیر

شرکت شغدیر در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 19243464 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره اول سال 1400، 14% و نسبت دوره دوم سال 1399، 347% افزایش داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

شغدیر در گزارش 3 ماهه دوم 1400 شرکت رشد 75% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این نسبت بیشتر از تورم و عدد قابل قبولی در نرخ رشد است.

عملمرد پنج دوره آخر شغدیر

بررسی عملکرد ۳ ماهه دوم ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره‌های سه‌ماهه یک سال گذشته نشان می‌دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه دوم سودسازی را به خود اختصاص داده است.

روند فروش شرکت پتروشیمی غدیر

روند فروش شرکت شغدیر

شغدیر در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 9439059 میلیون‌ریالی را ثبت نموده که این میزان نشان‌دهنده رشد 106% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک شغدیر

بررسی محصول استراتژیک شغدیر

تنها محصول عرضه شده از سوی شرکت شغدیر PVC می‌باشد به همین دلیل نرخ فروش و میزان فروش این محصول را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نرخ فروش محصول استراتژیک پتروشیمی غدیر

نرخ فروش محصول استراتژیک پتروشیمی غدیر

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه‌ماهه سوم 1400 نسبت به دوره سه‌ماهه دوم 1400، درمجموع 29% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در شغدیر

میانگین میزان فروش شرکت در سه‌ماهه شوم 1400 نسبت به دوره دوم 1400، 12% و نسبت به دوره سوم سال 1399، 16% کاهش داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد شغدیر

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد شغدیر

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام شغدیر در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی ضعیف بین قیمت سهم و رفتار سهام‌دارهای حقیقی است و تا حدودی قیمت سهم بیشتر متاثر از رفتار اینگونه سهامداران است.

تطبیق قیمت سهم شغدیر و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم شغدیر و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار شغدیر نشان می‌دهد این سهم در برخی ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی کمی بین این دو وجود دارد و نمی‌توان ارتباط دقیقی بین این دو پیدا کرد.

ریسک‌های بااهمیت که ممکن است وضعیت سودآوری شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهند عبارت‌اند از:

  • نوسانات نرخ بهره
  • کیفیت محصولات
  • نوسانات نرخ ارز
  • قیمت نهاده‌های تولیدی
  • قیمت محصول
  • عوامل بین‌المللی یا تغییر مقررات دولتی
  • تجاری
  • اقبال مشتریان به محصولات جایگزین
  • نقدینگی

ارزیابی پتروشیمی غدیر

ارزیابی پتروشیمی غدیر

باتوجه‌به پارامترهای بررسی شده در این مقاله شغدیر امتیازهای زیر را در ارزیابی کسب می‌نماید.

آخرین اطلاعات شرکت شغدیر درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *