تحلیل بنیادی نماد کفرا (شرکت فراورده های نسوز ایران )

تحلیل بنیادی نماد کفرا (شرکت فراورده های نسوز ایران )

شرکت فراورده های نسوز ایران (کفرا) می تواند تا 250 تومان سود بسازد اما اگر بتواند پیش بینی خود از فروش را محقق کند، سودآوری به شدت رشد می کند.

شرکت فراورده های نسوز ایران در زمینه تولید انواع آجرها و مواد ویژه نسوز فعالیت دارد. این محصولات عموما در صنعت فولاد و سیمان و برای پوشش دهی داخل کوره ها مورد استفاده قرار می گیرد. از مواد ویژه هم بیشتر برای تولید جرم های نسوز به صورت ریخته گری استفاده می شود.

بیش از نیمی از مواد اولیه مورد استفاده در تولیدات شرکت وارداتی بوده که عمدتا از کشورهای چین، هند، افریقای جنوبی و کره جنوبی تامین می گردد که نرخ ارز را برای این شرکت مهم می کند.

تحلیل بنیادی کفرا

کفرا در سال 97 با ثبت فروش 213 میلیارد تومانی توانسته است 75 میلیارد تومان سود خالص بسازد که نهایتا به ازای هر سهم حدود 205 تومان سود گزارش شده است. حاشیه سود عملیاتی شرکت در سال 97 حدود 40 درصد بوده که قابل قبول است.

این شرکت در سه ماه ابتدایی سال جاری توانسته است 48 تومان سود به ازای هر سهم بسازد که 110 درصد از مدت مشابه دوره قبل بیشتر است. شرکت در سال مالی قبل حدود 32000 هزار تن محصول فروخته است. اگر شرکت در سال 98 مشابه با سال قبل فروش داشته باشد، با توجه به افزیش نرخ های به وجود آمده امکان تحقق 260 میلیارد تومان فروش برای شرکت وجود دارد که با احتساب هزینه ها، 250 تومان سود به ازای هر سهم ایجاد خواهد شد. اما شرکت، پیش بینی 44000 تن فروش برای سال مالی جاری را داشته است.

لذا در صورت تحقق این پیش بینی و با احتساب افزایش نرخ فروش محصولات سود شرکت می تواند تا 330 تومان سود به ازای هر سهم ایجاد گردد. لذا گزارش های ماهانه شرکت بایستی با دقت بیشتری دنبال گردد تا فرصت سرمایه گذاری در این شرکت شناسایی گردد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران