تحلیل بنیادی شگویا

تحلیل بنیادی شگویا

درباره شرکت پتروشیمی تندگویان

شرکت پتروشیمی تندگویان در سال 1377 به‌صورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.
پس از گذشت 19 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهام‌داران در سال 1398 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و همان سال در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.
فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و فروش محصولات پتروشیمی است. مواد اولیه مصرفی شرکت عبارت است از: پارازایلین، منو اتیل گلایکل، اسید اسیتیک، هیدروژن .
بیشترین میزان ماده مصرفی مربوط به پارازیلین است.
مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه آن در خوزستان واقع گردیده است.

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است که می‌توانید در سیگنال بیشتر پیرامون این روش بخوانید.

تا زمان تنظیم این مقاله گزارشات فصلی سه ماهه سوم 1400 منتشر نشده لذا مبنای بررسی سود و زیان، گزارشات فصلی سه ماهه دوم1400 است.

روند سودآوری شگویا

شرکت شگویا در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 33029769 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره اول سال 1400، 13% و نسبت دوره دوم سال 1399، 339% افزایش داشته است.

روند سودآوری شگویا

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

شگویا در گزارش 3 ماهه دوم 1400 شرکت رشد 84% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این نسبت بیشتر از تورم و عدد قابل قبولی در نرخ رشد است.

مقایسه نرخ رشد شگویا

بررسی عملکرد ۳ ماهه دوم ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره‌های سه‌ماهه یک سال گذشته نشان می‌دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه دوم سودسازی را به خود اختصاص داده است.

روند فروش شرکت شگویا

روند فروش شرکت شگویا

شگویا در سه ماه سوم سال ۱۴۰۰ فروش 28786183 میلیون‌ریالی را ثبت نماید که این میزان نشان‌دهنده رشد 8% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک شگویا

بررسی محصول استراتژیک شگویا

شرکت شگویا به طور عمده در عرضه 3 گروه محصول فعالیت می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر گرید الیاف بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و کالای استراتژیک محسوب می‌گردد.

نرخ فروش محصول استراتژیک شگویا

نرخ فروش محصول استراتژیک شگویا

میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه‌ماهه سوم 1400 نسبت به دوره سه‌ماهه دوم 1400، درمجموع 12% رشد داشته است و باید به این نکته توجه نمود که این نرخ در آذرماه کاهش داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در شگویا

میزان فروش محصول استراتژیک در شگویا

میانگین میزان فروش محصول استراتژیک شرکت در سه‌ماهه سوم 1400 نسبت به دوره دوم 1400، 16% افزایش و نسبت به دوره سوم سال 1399، 1% رشد داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد شگویا

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد شگویا

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام شگویا در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی ضعیف بین قیمت سهم و رفتار سهام‌دارهای حقیقی است از سوی دیگر در این بررسی یکساله همواره حقیقی در حال خروج از سهم و سهامدار حقوقی در حال افزایش مالکیت بوده است و لذا نمی توان نوسانات قیمتی را به ورود خروج این گروه ازسهامدران ارتباط داد.

تطبیق قیمت سهم شگویا و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم شگویا و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار شگویا نشان می‌دهد این سهم در اکثر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی قوی بین این دو وجود دارد پس بهتر است در هنگام تحلیل سهم باید نیم‌نگاهی به وضعیت بازار و شاخص کل بورس داشته باشیم.

ریسک‌های بااهمیت که ممکن است وضعیت سودآوری شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهند عبارت‌اند از:

  • نوسانات نرخ بهره
  • کیفیت محصولات
  • قیمت نهاده‌های تولیدی
  • نرخ ارز
  • تغییرات تکنولوژی
  • محیط‌زیست

ارزیابی

باتوجه‌به پارامترهای بررسی شده در این مقاله شگویا امتیازهای زیر را در ارزیابی کسب می‌نماید.

ارزیابی شگویا

آخرین اطلاعات شرکت شگویا درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *