تحلیل بنیادی شکربن | دی ماه 1400

تحلیل بنیادی شکربن | دی ماه 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

تا لحظه تنظیم این گزارش گزارشات فصلی سه ماهه سوم 1400 منتشر نشده است لذا مبنای بررسی سود  و زیان، گزارشات فصلی سه ماهه دوم1400 است.

درباره شرکت کربن ایران

شرکت کربن ایران در سال 1351 به‌صورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید.

پس از گذشت 22 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهام‌داران در سال 1373 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید وهمان سال در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و فروش دوده صنعتی است. مواد اولیه مصرفی شرکت عبارت است از: فورفورال اکستراکت و CFO، قطران و سایر موارد است. بیشترین میزان ماده مصرفی مربوط به فورفورال اکستراکت و CFO است که از نظر ریالی بیش از 90% میزان مصرف را به خود اختصاص داده است.

مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه آن در اهواز واقع گردید است.

تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 273 نفر می‌باشد.

روند سودآوری شکربن

روند سودآوری شکربن

شرکت شکربن در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 2326721 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره اول سال 1400، 19% و نسبت دوره دوم سال 1399، 400% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

شکربن در گزارش 3 ماهه دوم 1400 شرکت رشد 605% را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که این نسبت بسیار بیشتر از تورم و عدد خوبی در نرخ رشد است.

عملکرد 5 دوره آخر

بررسی عملکرد ۳ ماهه دوم ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره‌های سه‌ماهه یک سال گذشته نشان می‌دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه سوم سودسازی را به خود اختصاص داده است و رتبه خوبی نیست.

روند فروش شرکت شکربن

روند فروش شرکت شکربن

شکربن در سه ماه سوم سال ۱۴۰۰ فروش 2419395 میلیون‌ریالی را ثبت نماید که این میزان نشان‌دهنده رشد 47% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک شکربن

بررسی محصول استراتژیک شکربن

تنها محصول تولید شرکت در حال حاضر دوده صنعتی می‌باشد به همین دلیل روند فروش و نرخ فروش این محصول را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نرخ فروش محصول استراتژیک شکربن

نرخ فروش محصول استراتژیک شکربن

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته در تمام دوره افزایش داشته است. میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه‌ماهه سوم 1400 نسبت به دوره سه‌ماهه دوم 1400، درمجموع 6% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در شکربن

میزان فروش محصول استراتژیک در شکربن

میانگین میزان فروش شرکت در سه‌ماهه سوم 1400 نسبت به دوره دوم 1400، 1% افزایش و نسبت به دوره سوم سال 1399، 18% کاهش داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد شکربن

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد شکربن

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام شکربن در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی ضعیف بین قیمت سهم و رفتار سهام‌دارها داشته است به همین دلیل نمی‌توان ارتباط دقیق و مستقیمی بین این رفتار گروه خاصی از سهامدران پیدا کرد.

تطبیق قیمت سهم شکربن و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم شکربن و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار شکربن نشان می‌دهد این سهم در بیشتر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی متوسطی بین این دو وجود دارد پس بهتر است در هنگام تحلیل سهم باید نیم‌نگاهی به وضعیت بازار و شاخص کل بورس داشته باشیم.

ریسک‌های بااهمیت که ممکن است وضعیت سودآوری شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهند عبارت‌اند از:

  • آلاینده محیط‌زیست
  • قیمت نهاده‌های تولیدی
  • عوامل بین‌الملل و تغییر قوانین و مقررات دولتی
  • تجاری
  • پایین بودن تکنولوژی
  • تولید
  • اعتباری
  • نقدینگی

ارزیابی باتوجه‌به پارامترهای بررسی شده در این مقاله شکربن امتیازهای زیر را در ارزیابی کسب می‌نماید.

آخرین اطلاعات شرکت شکربن درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *