تحلیل بنیادی شاروم – دی 1400

تحلیل بنیادی شاروم – دی 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

درباره شرکت پتروشیمی ارومیه

شرکت پتروشیمی ارومیه در سال 1377 به‌صورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی آذربایجان غربی به ثبت رسید.

پس از گذشت 10 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهام‌داران در سال 1387 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و سال 1398 در فرابورس بورس پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید، بازاریابی، فروش و صدور محصولات شیمیایی است. مواد اولیه مصرفی شرکت عبارت است از: اوره، اسیدسولفوریک، گوگرد، آمونیاک و کلرید پتاسیم

  • بیشترین میزان ماده مصرفی مربوط به گوگرد است.

مرکز اصلی شرکت در ارومیه واقع گردیده است و تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 228 نفر می‌باشد.

روند سودآوری شاروم

شرکت شاروم در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 665123 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره اول سال 1400، 28% و نسبت دوره دوم سال 1399، 121% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

بر اساس داده های در دسترس، شاروم در گزارش 3 ماهه دوم 1400 شرکت رشد 155% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این نسبت بیشتر از تورم و عدد قابل قبولی در نرخ رشد است.

بررسی عملکرد ۳ ماهه دوم ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره‌های سه‌ماهه یک سال گذشته نشان می‌دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه اول سودسازی را به خود اختصاص داده است.

روند فروش شرکت شاروم

شاروم در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 814896 میلیون‌ریالی را ثبت نماید که این میزان نشان‌دهنده رشد 97% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک شاروم

شرکت شاروم در عرضه 5 گروه محصول فعالیت می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر سولفات آمونیوم بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و کالای استراتژیک محسوب می‌گردد.

نرخ فروش محصول استراتژیک شاروم

میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه‌ماهه دوم 1400 نسبت به دوره سه‌ماهه اول 1400، درمجموع 7% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در شاروم

میانگین میزان فروش شرکت در سه‌ ماهه دوم 1400 نسبت به دوره اول 1400، 28% و نسبت به دوره دوم سال 1399، 50% کاهش داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد شاروم

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام شاروم در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی قوی بین قیمت سهم و رفتار سهام‌دارهای حقیقی است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقیقی در هنگام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم شاروم و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار شاروم نشان می‌دهد این سهم در برخی ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی کمی بین این دو وجود دارد و نمی‌توان ارتباط مناسبی بین این دو پیدا کرد.

ریسک‌های بااهمیت که ممکن است وضعیت سودآوری شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهند عبارت‌اند از:

  • نوسان نرخ بهره
  • نرخ ارز
  • نرخ تورم
  • قیمت مواد اولیه
  • نرخ جهانی
  • تحریم
  • فروش محصول
  • نقدینگی
  • رقابت شدید در صنعت
  • تکنولوژی

ارزیابی

باتوجه‌به پارامترهای بررسی شده در این مقاله شاروم امتیازهای زیر را در ارزیابی کسب می‌نماید.

آخرین اطلاعات شرکت شاروم درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *