تحلیل بنیادی ساوه | مرداد1400

تحلیل بنیادی ساوه | مرداد1400

درباره شرکت سیمان ساوه

شرکت سیمان ساوه سال 1367 با نام سیمان ساوه به صورت سهامی عام تاسیس گردید.مرکز اصلی این شرکت در تهران است ولی کارخانه این شرکت در استان مرکزی واقع شده.

فعالیت اصلی شرکت تولید و فروش سیمان و کلینکر می باشد.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

روند سودآوری شرکت  ساوه

تحلیل بنیادی ساوه | مرداد1400

بررسی نمودار سودآوری شرکت رو به رشد بودن روند سودآوری شرکت را نشان می دهد.

*نکته مهم در مورد این شرکت ثبت رکورد های جدید سودآوری در هر دوره نسبت به دوره قبل است.

شرکت در سه ماه اولی سال 1400 سودی معادل 3939053 میلیون ریالی به دست آورده است. سود این دوره در مقایسه با سه ماه پایان سال 1399 رشدی 17% و نسبت به سه ماه اول سال 1399 رشدی 101% را به ثبت رسانده است.

مقایسه نرخ رشد سه ماهه اول سالهای گذشته ساوه

تحلیل بنیادی ساوه | مرداد1400

مقایسه نرخ رشد در تحلیل بنیادی سهام یکی از مباحث مهم و کاربردی می باشد.خصوصا در بازار تورمی ایران، این مقایسه می تواند شرکتهایی که رشد بیشتری از تورم سالیانه کشور دارند را مشخص کند.بر این مبنا شرکت ها باید بتوانند در گزارش آخر خود درصد سود بیشتری نسبت به سال گذشته ساخته باشند.این عدد متغیر است ولی با توجه به تورم موجود فعلی این عدد را 44 درصد در نظر گرفته ایم.

همچنین شرکتی در این مقایسه جایگاه بهتری را به دست می آورد که سود ساخته شده در آخرین گزارش ارائه شده آن، اولین یا دومین سود عالی در یک سال اخیر باشد.

سود شرکت در آخرین گزارش منتشر شده رشد 79% را تجربه کرده است  که این میزان بیش از سه برابر تورم می باشد.

همچنین بررسی سود ساخته شده آخرین گزارش نشان می دهد که این دوره در یک سال گذشته از لحاظ رتبه در جایگاه اول قرار گرفته است.

روند فروش شرکت  ساوه

تحلیل بنیادی ساوه | مرداد1400

بررسی روند فروش شرکت نشان می دهد در سه ماه ابتدایی سال 1400 این شرکت موفق به ثبت رکوردهای بهتری از ساله های قبل گردیده است هر چند نسبت به فروش 1400 روند کاهشی داشته است.

شرکت در سه ماه اول سال 1400 موفق به ثبت فروش 2671724 میلیون ریالی گردیده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 78% داشته است.

محصول استراتژیک ساوه

تحلیل بنیادی ساوه | مرداد1400

در حال حاضر شرکت 4 محصول تولید و به بازار عرضه می کند. بیشترین میزان فروش در بین همه محصولات مربوط به سیمان خاکستری است. به همین دلیل این محصول را به عنوان محصول استراتژیک انتخاب می نماییم.

نرخ فروش سیمان خاکستری

تحلیل بنیادی ساوه | مرداد1400

از آنجایی که محصول استراتژیک بیشترین میزان فروش و سود آوری را برای شرکت به ارمغان می آورد رشد آن نسبت به دوره قبلی یک نکته مثبت به حساب آمده و می تواند میزان سود سازی شرکت را افزایش دهد.

بررسی ها نشان می دهد که میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در آخرین دوره نسبت به دوره ماقبل آخر رشد 29% داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک ساوه

تحلیل بنیادی ساوه | مرداد1400

بررسی این بخش به ما این امکان را می دهد تا بدانیم شرکت در حال حاضر در دوره رونق یا رکود قرار دارد.

مقایسه میزان فروش آخرین دوره نسبت دروه ماقبل رشد 3% را نشان می دهد. از آنجایی که این رشد چشمگیر نیست می توان گفت شرایط شرکت تغییر چندانی نداشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی

تحلیل بنیادی ساوه | مرداد1400

مقایسه رفتار سهامداران و روند قیمت نشان می دهد قیمت سهم تا حد زیادی به رفتار حقوقی سهم بستگی دارد.

تطبیق قیمت و شاخص کل

تحلیل بنیادی ساوه | مرداد1400

مقایسه شاخص کل و نمودار قیمت نماد ساوه نشان می دهد رفتار این دو بسیار مشابه یکدیگر است پس می توان به این نتیجه رسید که همبستگی قوی بین ساوه و شاخص کل وجود دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *