تحلیل بنیادی دلقما | آذر 1400

تحلیل بنیادی دلقما | آذر 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش، بیشتر بخوانید.

درباره شرکت داروئی و بهداشتی لقمان

شرکت دارویی و بهداشتی لقمان درسال1347 به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.

این شرکت در زمینه تولید انواع قرص، ویال، کپسول، شربت ، پماد و محصولات آرایشی بهداشتی فعالیت دارد. به طور کلی محصولات تولیدی شرکت را می توان به دو دسته آنتی بیوتیکی و غیر آنتی بیوتیکی تقسیم بندی کرد.

مرکز اصلی و کارخانه شرکت در کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج واقع گردیده و تعداد کارکنان شرکت 323 نفر می باشد.

روند سودآوری دلقما

روند سودآوری دلقما

شرکت دلقما در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 310699 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره اول سال 1400 حدود 89% و نسبت دوره دوم سال 1399 84% کاهش داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد دلقما بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

دلقما در گزارش سه ماهه دوم 1400شرکت کاهش95% را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

مقایسه نرخ رشد دلقما بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

بررسی عملکرد ۳ماهه دوم۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه چهارم سود سازی را به خود اختصاص داده است و رتبه خوبی در نرخ رشد بدست نمی آورد.

روند فروش شرکت دلقما

روند فروش شرکت دلقما

دلقما در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 642868 میلیون‌ریالی را محقق نموده که این میزان نشان‌دهنده 70% رشد نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک دلقما

بررسی محصول استراتژیک دلقما

شرکت دلقما بطور عمده در عرضه 7 گروه محصول فعالیت می نماید. با توجه ‌به نمودار بالا در حال حاضر انواع قرص بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و برای این شرکت کالای استراتژیک محسوب می گردد.

نرخ فروش محصول استراتژیک دلقما

نرخ فروش محصول استراتژیک دلقما

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه ماهه دوم1400 نسبت به دوره سه ماهه اول1400، در مجموع 12% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در دلقما

میزان فروش محصول استراتژیک در دلقما

میانگین میزان فروش شرکت در سه ماهه دوم 1400 نسبت به دوره اول 1400حدود 14% افزایش و نسبت به دوره دوم سال 1400 حدود 1% رشد داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دلقما

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دلقما

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام دلقما در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی قوی بین قیمت سهم و رفتار سهام دارهای حقیقی است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقیقی در هنگام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم دلقما و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم دلقما و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار دلقما نشان می‌دهد این سهم در بیشتر ماه‌ها تا حدی رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی متوسطی بین این دو وجود دارد. پس بهتر است در هنگام تحلیل سهم نیم‌نگاهی به وضعیت بازار و شاخص کل بورس داشته باشیم.

ریسک ها و تهدید ها

ریسک هایی موثر در عملیات شرکت:

  • نوسانات نرخ ارز،
  • عدم افزایش قیمت محصولات،
  • نوسانات نرخ بهره و هزینه های مالی،
  • کاهش نقدینگی،
  • تغییر تکنولوژی،
  • تغییر در قوانین و مقررات،
  • فروش اعتباری،
  • بالا بودن دوره وصول مطالبات،
  • ورود رقبای جدید

ارزیابی

ارزیابی دلقما

با توجه به پارامترهای بررسی شده در این مقاله، دلقما امتیاز های زیر را در ارزیابی کسب می نماید.

آخرین اطلاعات شرکت دلقما درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *