تحلیل بنیادی دفارا | آذر 1400

تحلیل بنیادی دفارا | آذر 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

درباره شرکت داروسازی فارابی

شرکت داروسازی فارابی در سال  1364 به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت های اصفهان به ثبت رسید و در سال 1371مورد بهره برداری قرار گرفت.

پس از گذشت 3سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال1374 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و در همان سال در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و خرید و فروش مواد و محصولات دارویی، بهداشتی، آرایشی است. مرکز اصلی شرکت و محل کارخانه، واقع در اصفهان کیلومتر 15جاده اصفهان – شیراز می باشد . تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 422 نفر می باشد.

روند سودآوری دفارا

روند سودآوری دفارا

بررسی نمودار سودآوری بر اساس گزارش‌ها عملکرد سه‌ ماهه شرکت نشان‌دهنده کاهش سودآوری در دو سال اخیر پس از چند دوره سودآوری روبه رشد از 97 تا 99 است.

شرکت دفارا در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 2484169 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره قبل 9% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 4% کاهش داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه سود شرکت در آخرین گزارش منتشر شده مربوط به 3ماهه دوم1400، کاهش 79% را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد و این موضوع علاوه بر بروز نگرانی نسبت به استمرار سودسازی، در بررسی های کانسلیم هم رتبه ای منفی محسوب می شود.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

بررسی عملکرد ۳ماهه دوم۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از  منظر نرخ رشد سالانه رتبه  پنجم سود سازی را به خود تخصیص داده و رتبه خوبی محسوب نمی شود.

روند فروش شرکت دفارا

روند فروش شرکت دفارا

دفارا در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 1648836 میلیون‌ریالی را محقق نموده که این میزان نشان‌دهنده کاهش 15% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک دفارا

بررسی محصول استراتژیک دفارا

شرکت در حال حاضر در فروش 3 گروه محصول به بازار فعالیت می‌نماید. بیشترین محصول تولیدی این شرکت کپسول و پس آن قرص می باشد و مقدار کمی از فروش این شرکت مربوط به سوسپاسنیون می باشد لذا گروه محصول کپسول را بعنوان کالای استراتژیک این شرکت مورد بررسی قرار می دهیم.

نرخ فروش محصول استراتژیک دفارا

نرخ فروش محصول استراتژیک دفارا

میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه ماهه دوم 1400 نسبت به دوره قبل 18% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در دفارا

میزان فروش محصول استراتژیک در دفارا

مقایسه‌ها نشان می‌دهد میانگین میزان فروش شرکت در سه ماهه دوم 1400 نسبت به دوره قبل 15% افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 11% رشد داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دفارا

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دفارا

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت در یک سال گذشته نمی توان همبستگی خاصی بین سهامدراهای حقوقی یا حقیقی با قیمت سهم درنظر گرفت اما قیمت نماد تاحد ضعیفی با رفتار سهامدارهای حقیقی مشابهت دارد. 

تطبیق قیمت سهم دفارا و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم دفارا و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص کل بورس و نمودار دفارا نشان می‌دهد این سهم در بیشتر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی قوی بین این دو وجود دارد و در هنگام تحلیل سهم تغییرات کلی بازار و شاخص کل بورس تاثیر بسزایی در قیمت سهم دارد.

ارزیابی

ارزیابی

با توجه به پارامترهای بررسی شده در این مقاله ، دفارا امتیاز های زیر را در ارزیابی کسب می نماید.

آخرین اطلاعات شرکت دفارا درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *