تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر آینده بازارهای جهانی

علاوه بر اینکه مقوله انرژی و گاز در جنگ روسیه و اوکراین بسیار حائز اهمیت است، بسیاری از فعالان بازار جهانی و کامودیتی باور دارند که تحریم های اعمال شده از سوی غرب بر اقتصاد روسیه، به اندازه کافی جدی نیست. این موضوع در حقیقت این سیگنال را به بازارها مخابره می‌کند که حداقل تحریم‌هایی که تاکنون اعمال شده است تاثیر چندانی بر اقتصاد جهان نخواهد گذاشت. این خود تاحدی موجب عقب نشینی بازار طلا در جهان شد و مهار روند نزولی قیمت رمزارزها شد.
در بخش اول برنامه ی امروز به همراه آقای حسین شیبانی، کارشناس بازارهای بین الملل، به بررسی تاثیرات جنگ روسیه و اوکراین بر آینده ی بازارها پرداختیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات بازار کامودیتی، اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

در برنامه امروز در بخش دوم به همراه آقای احسان چرمگی به بررسی وضعیت اقتصاد یورو پرداختیم. در این برنامه ایشان اظهار داشتند که اروپا در وضعیت نابسامان اقتصادی به سر میبرد و فشارهای تورمی ناشی از انرژی و مواد غذایی به زودی این اتحادیه را مجبور به اتمام برنامه حمایتی و افزایش نرخ بهره خواهد کرد. در روزهای آتی مخصوصا در روز پنجشنبه هفته جاری تصمیمات و بیانیه های بانک مرکزی اروپا میتواند بسیار تاثیرگذار بوده و باعث چرخش بازارهای مالی به نفع یورو شود.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *