بررسی گزارش فعالیت دابور (شهریور ماه 1398)

بررسی گزارش فعالیت دابور (شهریور ماه 1398)

در سیگنال تلاش می کنیم جذاب ترین گزارشات ماهانه شرکت ها را برای شما تجزیه و تحلیل کنیم. در ادامه به تحلیل گزارش فعالیت شرکت داروسازی ابوریحان می پردازیم.

محصولات دابور

دابور در پنج ماه نخست سال جاری به صورت میانگین، ماهانه 32 میلیارد تومان فروش داشته که این عدد در شهریور ماه با 25 درصد افزایش، به 40 میلیارد تومان رسیده است. فروش مرداد ماه شرکت نیز همین حدود بوده است.

داروسازی ابوریحان در نیمه نخست سال گذشته مجموعاً 120 میلیارد تومان فروش داشته درحالی که فروش شرکت در نیمه نخست امسال بیش از 200 میلیارد تومان بوده است. (70 درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته)

مقایسه فروش شهریور

عمده ی فروش این شرکت معمولاً قرص و دراژه و کپسول است. با اینحال شرکت در شهریور ماه در فروش گروه آمپول و گروه شیاف نیز بسیار خوب عمل کرده است.

قرص و دراژه و کپسول در شهریور ماه نسبت به میانگین ماه های گذشته 70 درصد افزایش تولید، 10 درصد افزایش فروش و 30 درصد کاهش نرخ داشته است. باید دید آیا این کاهش نرخ ادامه دار خواهد بود یا خیر.

گروه شیاف 110 درصد افزایش تولید، 75 درصد افزایش فروش و 30 درصد افزایش نرخ داشته است. گروه آمپول نیز 100 درصد افزایش تولید، 30 درصد افزایش فروش و 20 درصد افزایش نرخ داشته است. این شرکت نیز همانند اکثر شرکت های حاضر در صنعت دارو در سال 98، در حال فروش از موجودی انبار سال گذشته خود بوده است که قطعاً روی حاشیه سود ناخالص این شرکت تاثیر گذار خواهد بود.

در کل می توان گفت گزارش شهریور ماه دابور بسیار قابل توجه بوده، از موفقیت در افزایش تولید گرفته تا افزایش فروش و افزایش نرخ در برخی از اقلام.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *