بررسی وضعیت صورت های مالی غپینو (6 ماهه 1398) + گزارش مهر ماه

بررسی وضعیت صورت های مالی غپینو (6 ماهه 1398) + گزارش مهر ماه

بررسی صورت های مالی شش ماهه 98
غپینو در نیمه نخست امسال 215 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 85 درصد افزایش یافته است. بهای تمام شده اما تنها 65 درصد افزایش یافته است که موجب شده حاشیه سود ناخالص از 15 به 25 درصد افزایش یابد. سود ناخالص با 210 درصد افزایش، 53 میلیارد تومان گزارش شده است.
هزینه های فروش، اداری و عمومی با 65 درصد افزایش، به 15.5 میلیارد تومان افزایش یافته است که عمده ی آن، هزینه حقوق و دستمزد می باشد.
یکی دیگر از نکات مثبت گزارش این شرکت، کاهش هزینه های مالی می باشد به طوری که نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش داشته و به 1.5 میلیارد تومان رسیده است. غپینو در مجموع 26.8 میلیارد تومان تسهیلات مالی 18 درصد داشته که سالانه 4.8 میلیارد تومان هزینه مالی برای شرکت ایجاد می کند.
غپینو در سایر درآمد های عملیاتی نیز عملکرد بسیار خوبی داشته به طوری که 5 میلیارد تومان سود حاصل از سهام، 2.5 میلیارد تومان سود بابت اجاره و 4 میلیارد تومان سود ناشی از فروش دارائی ثابت شناسایی کرده است. نرخ مالیات تغییر چندانی نداشته و همان 20 درصد باقی مانده است.
در مجموع سود خالص این شرکت در نیمه نخست با افزایش کم نظیرِ 1600 درصدی نسبت به سال گذشته، به 41 میلیارد تومان (32 تومان به ازای هر سهم) رسیده است. بنابراین می توان گفت شرکت در عملیات سود سازی متحول شده است. هر چند در نظر داشته باشید برخی اقلام همانند سود حاصل از فروش دارائی ثابت تکرار پذیر نیست.

افزایش سرمایه
این شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین را در دستور کار خود قرار داده و کارشناسی تجدید ارزیابی زمین شرکت در جریان است. لازم به ذکر است زمین این شرکت به مساحت 219 هزار متر مربع، در کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج بوده که بین سال های 1338 تا 1354 خریداری شده است و ارزش دفتری آن تنها 2 میلیون تومان می باشد!

گزارش فعالیت مهر 98

محصولات غپینو

غپینو در نیمه نخست سال جاری به صورت میانگین، ماهانه 36 میلیارد تومان فروش داشته که این رقم در مهر ماه با 25 درصد افزایش، به 45 میلیارد تومان رسیده است. فروش شهریور ماه شرکت 42 میلیارد تومان بوده است.

پارس مینو در هفت ماه نخست سال گذشته (از ابتدای فروردین تا انتهای مهر) مجموعاً 148 میلیارد تومان فروش داشته که این در هفت ماه امسال، به 215 میلیارد تومان افزایش یافته است. (45 درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته)

مقایسه فروش غپینو

عمده ی فروش این شرکت، گروه ویفر می باشد. این محصول در مهر ماه و با شروع مدارس، 20 درصد افزایش تولید و فروش و 12.5 درصد افزایش نرخ داشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • ممنون از اطلاعات و تحلیل های خوبتون لطف کنید تحلیل جدیدی از غپینو ارائه دهید

  • با سلام
    انصافا عجب برنامه ای شده این اپ سیگنال ، هیچی کم نداره ، واقعا نیازی نیست ادم برای برسی سهمی به برنامه یا سایتهای مربوطه رجوع کنه‌..
    خدا خیرتون بده .. وجودتون واقعا طلاس ای عزیزانی که واسه این برنامه زحمت میکشید‌..

    • سلام و عرض ادب. سپاس از این همه لطف و محبتی که دارید. با ما همراه باشید.

  • به نظرتون وضعیت سهم غپینو چی میشه فردا باز میشه و اینکه مثبت یا منفیه؟

    • سلام و وقت بخیر. نماد معاملاتي شركت پارس‌ مينو (غپينو1) با توجه به تغييرات بيش از 50 درصدي قيمت سهام، به منظور برگزاري كنفرانس اطلاع رساني توسط ناشر متوقف شده است. اینکه مثبت باز شود یا منفی، بستگی به شرایط بازار در آن روز و همینطور پاسخ به سوالاتی است که در کنفرانس از آنها پرسیده می شود. برای خرید عرضه اولیه باید کد بورسی داشته باشید. مطالب آموزشی در بخش سهام را مطالعه کنید.

    • نظر لطف شماست. امیدواریم از سایر تحلیل های ارائه شده نیز نهایت استفاده را ببرید.