بررسی وضعیت صورت های مالی غنوش (6 ماهه 1398)

بررسی وضعیت صورت های مالی غنوش (6 ماهه 1398)

شرکت نوش مازندران در نیمه نخست سال جاری مجموعاً 6.1 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت مدت مشابه سال گذشته، 25 درصد افزایش داشته است. بهای تمام شده با 20 درصد افزایش، 3.3 میلیارد تومان بوده است. در نتیجه حاشیه سود ناخالص با افزایشی خوب، از 17 درصد به 46 درصد رسیده است. در نهایت سود ناخالص با 240 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 2.8 میلیارد تومان رشد یافته است.
غنوش هیچگونه تسهیلات مالی و در نتیجه هزینه ی مالی ندارد. نرخ مالیات بر درآمد این شرکت 15 درصد بوده است. در نهایت این شرکت 1.6 میلیارد تومان سود خالص (33 تومان به ازای هر سهم) داشته که نسبت به سال گذشته 530 درصد افزایش یافته است.

شرکت نوش مازندران در صدد تحقق افزایش سرمایه از 5 میلیارد تومان به 35 میلیارد تومان (600 درصد) از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارائی ها می باشد که با توجه به سود انباشته 2 میلیارد تومانی این شرکت، عمده ی این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی های ثابتِ مشهود (زمین) خواهد بود.
نکته مثبت افزایش سرمایه این شرکت، افزایش سرمایه از محل زمین می باشد که در طول زمان مستهلک نمی شود و تاثیری بر استهلاک و جریان های نقد آتی شرکت ندارد و صرفاً ارقام دارایی و سرمایه در ترازنامه به روز می شود.

این افزایش سرمایه علاوه بر اصلاح ساختار مالی که منجر به افزایش دارائی ها و حقوق صاحبان سهام و نیز ارائه تصویر مطلوب تری از وضعیت مالی شرکت می شود، در جهت رعایت حداقل سرمایه ثبت شده برای حضور در بورس می باشد. (طبق قوانین، حداقل سرمایه یک شرکت برای حضور در بازار دوم بورس، 20 میلیارد تومان می باشد که با افزایش سرمایه غنوش از 5 به 35 میلیارد تومان این موضوع حل خواهد شد)

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
    • سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.

    • سلام دوست عزیز…درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.

  • سلام ،
    این سهام زکشت روهم میشه یه تحلیلی کنین ، دو روزه داره منفی پنج میشه !!!!!
    من این سهام رو دارم چیکار کنم؟!؟!؟

    • درخواست شما به تیم تحلیل انتقال داده شد اما همان طور که در جریانید حجم تحلیل های درخواستی بالاست. امیدواریم شاهد تحلیل مدنظر شما نیز باشیم. در انتها لازم است عنوان کنیم تحلیل های ارائه شده سیگنال خرید و فروش محسوب نمی شود و به تنهایی مبنای تصمیم گیری قرار نگیرد. به استراتژی معاملاتی خود و تعیین حد ضرر پایبند باشید