بررسی وضعیت صورت های مالی رتکو (6 ماهه 1398) + تحلیل تکنیکال

بررسی وضعیت صورت های مالی رتکو (6 ماهه 1398) + تحلیل تکنیکال

درباره ی رتکو

شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو (رتکو) با هدف ارائه خدمات بازرسی فنی و کنترل خوردگی به ویژه در صنایع نفت و گاز توسط جمعی از متخصصات و مدیران ارشد صنایع پتروشیمی در قالب یکی از شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی (وپترو) در سال 1372 به ثبت رسید.

بازار های اصلی شرکت مشتمل بر تمامی فعالیت های بازرسی اعم از بازرسی فنی دستگاه ها و ماشین آلات تولیدی، تشخیص عیوب و علل بروز آن ها و ارائه روش های اجرائی و اصلاحی، انجام بازرسی فنی و نظارت در کلیه مراحل اجرای پروژه های صنعتی و صدور گواهینامه های بازرسی مربوطه ماشین آلات تا مرحله تکمیل نهایی نصب می باشد.

صورت های مالی شش ماهه 98

رتکو در نیمه نخست سال جاری مجموعاً 32.8 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است. از طرفی بهای تمام شده 25 درصد افزایش داشته و به 33.4 میلیارد تومان رسیده است. در نتیجه شرکت با 600 میلیون تومان زیان ناخالص مواجه شده است.

هزینه های فروش، اداری و عمومی نیز 13 درصد افزایش داشته است. در کل شرکت در بخش عملیاتی 3.3 میلیارد تومان زیان محقق کرده است.

این شرکت هیچگونه تسهیلات مالی و در نتیجه هزینه ی مالی ندارد. از آن جایی که شرکت در این دوره زیان ساخته، مالیات بر درآمد به آن تعلق نگرفته است. در نهایت رتکو که در مدت مشابه سال گذشته 4 میلیارد تومان سود خالص محقق کرده بود، در این دوره 3.3 میلیارد تومان زیان (16 تومان به ازای هر سهم) محقق کرده که کاهشی 180 درصدی را نشان می دهد.

درآمد رتکو

دلیل تغییرات درآمد در مرداد ماه این بوده که ثبات رویه در ثبت درآمد تغییر یافته و ملاک، صورت وضعیت واحد ها بوده و پیش بینی از رویه خارج گردیده است.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال رتکو

نماد رتکو از مرداد 97 در یک روند صعودی قرار گرفته و تاکنون بیش از 420 درصد بازدهی داشته است. از منظر الیوتی به نظر می رسد وارد موج 5 از 3 شده ایم. آخرین هدف این موج محدوده ی 2150 تومان می باشد. در صورتی که قیمت با قدرت این ناحیه را به طرف بالا بشکند، به نظر می رسد با یک موج 3 گسترده (Extended) مواجه باشیم. تارگت بعدی قیمت محدوده ی 2330 تومان می باشد. (مقاومت سوم پیوت ماهانه)

در صورتی که سهم را در اختیار دارید، در محدوده های قیمتیِ گفته شده معاملات را رصد کرده و در صورت دریافت سیگنال خروج، گزینه ی فروش را مد نظر قرار دهید. در صورتی که سهم را ندارید، چه از منظر بنیادی و چه تکنیکال، ورود به سهم را با ریسک بالا ارزیابی می کنیم. در صورت ورود حد ضرر خود را کوچک انتخاب کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *