بررسی وضعیت صورت های مالی خفناور (3 ماهه 1398) + گزارش مهر ماه

بررسی وضعیت صورت های مالی خفناور (3 ماهه 1398) + گزارش مهر ماه

صورت های مالی سه ماهه 98

خفناور در سه ماهه 98 مجموعاً 4.9 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 57 درصد افزایش یافته است. با اینحال بهای تمام شده نسبت به درآمد، افزایش بیشتری داشته (63 درصد) و به 4.6 میلیارد تومان رسیده است. در نتیجه حاشیه سود ناخالص از 10 درصد به 6 درصد کاهش یافته است. سود ناخالص با 10 درصد کاهش به 292 میلیون تومان رسیده است.

تسهیلات مالی کوتاه مدت این شرکت حدود 1.2 میلیارد تومان است در نتیجه هزینه ی مالی فشار چندانی به پروسه سود سازی شرکت وارد نخواهد کرد.

با توجه به حاشیه سود ناخالص پائین این شرکت و افزایش هزینه های فروش، اداری و عمومی، مجموع سود خالص این شرکت حدود 11.8 میلیون تومان (1 ریال به ازای هر سهم) بوده که نسبت به سال گذشته 84 درصد کاهش یافته است.

گزارش فعالیت مهر ماه 98

محصولات خفناور

خفناور در نیمه نخست سال جاری به صورت میانگین، ماهانه 1.3 میلیارد تومان درآمد داشته که این رقم در مهر ماه با 15 درصد کاهش، به 1.1 میلیارد تومان رسیده است. فروش شهریور ماه 975 میلیون تومان بوده است. (12 درصد افزایش فروش نسبت به ماه گذشته)

این شرکت در هفت ماه نخست سال گذشته (از ابتدای فروردین تا انتهای مهر ماه) مجموعاً 8 میلیارد تومان فروش داشته که این رقم در سال جاری به 9.3 میلیارد تومان افزایش یافته است. (15 درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته)

مقایسه فروش

عمده ی فروش این شرکت شاتون تیبا می باشد. شاتون میله (اهرم) ای اتست که در موتور خودرو ها یا در پمپ های پیستونی، پیستون را به میل لنگ متصل می کند. این محصول در مهر ماه نسبت به میانگین 6 ماه گذشته، 10 درصد کاهش تولید و 8 درصد کاهش فروش داشته ولی نرخ فروش بدون تغییر بوده است.

افزایش نرخ

این شرکت در مهر ماه 98 درخواست افزایش نرخ های خود را به شرح زیر داده است؛

نام کالا درصد افزایش پیشنهادی بهای خدمات
شاتون پراید / تیبا 49%
شاتون نیسان برشی میکروآلیاژی 40%
شاتون نیسان برشی ck45 66%

(تامین مواد خام بر عهده خودروساز می باشد) این موضوع در کمیسیون مربوطه در شرکت خودروساز در حال بررسی می باشد و تاخیر در ارسال گزارش شش ماهه به کدال نیز به دلیل تاخیر اعلام نظر خودروساز در خصوص افزایش بهاء می باشد.

لازم به ذکر است با توجه به افزایش هزینه های تولید به ویژه هزینه ابزار آلات و حقوق و دستمزد، فروش با نرخ سال 97 فاقد توجیه می باشد. موضوع افزایش بهای محصولات خفناور به طور کلی برای سال جاری به تایید خودروساز رسیده ولی در خصوص درصد افزایش، منتظر توافق نهایی است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *